کد خبر: ۷۱۶۰۳۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳

کیهان و اعلام ختم جلسه مذاکرات برجام

«برنامه جامع اقدام مشترک»(برجام) مدتهاست که به پایان رسیده است با این حال دولت تدبیر و امید سال‌هاست اعلام مرگ آن را به تأخیر انداخته اما دولت جدید ایران چنین ملاحظاتی برای اعلام تاریخ انقضای برجام نخواهد داشت.»
کیهان و اعلام ختم جلسه مذاکرات برجام
آفتاب‌‌نیوز :

کیهان خواهان اعلام "ختم جلسه" مذاکرات وین برای احیای برجام شد و با تاکید بر این که تنها گزاره‌ای "که این روزها درباره آن میان ایران و آمریکا ‌اشتراک نظر وجود دارد" تغییر برجام است از اعلام انقضای «برنامه جامع اقدام مشترک»(برجام) در دولت جدید خبر داد.

همزمان با اعلام خبر پیوستن دو عضو جدید به کمیته تطبیق برجام که به گفته عباس عبدی موجب "برتری اصولگرایان مخالف برجام در تصمیم گیری" نهایی این کمیته شد، روزنامه کیهان یادداشت روز خود را به تعیین تکلیف و "سرانجام برجام" اختصاص داد و نوشت: «روز یکشنبه 6 تیر 1400 آقای عراقچی مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در وین درباره چشم‌انداز این مذاکرات برای احیای برجام گفت: "به اندازه کافی مذاکره انجام شده است، زمان تصمیم‌گیری است." این جمله معاون وزیر خارجه را شاید بتوان نوعی اعلام "کفایت مذاکرات" دانست؛ اگرچه هنوز "ختم جلسه" اعلام نشده است.

کیهان در ادامه به پاسخ های ابراهیم رئیسی در کارزار رقابت‌های انتخاباتی به سوالات مرتبط به برجام پرداخته و می نویسد: دولت جدید در مواجهه با برجام چه رویکردی اتخاذ خواهد کرد؟ آیا رئیس‌جمهور منتخب بر اساس سخنانش در مناظرات انتخاباتی سال 1396 قصد نقد کردن چک برجام را دارد؟ یا طبق اظهاراتش در مناظرات 1400 خواهان تشکیل دولتی مقتدر برای اجرای آن است؟ و یا آن‌طور که طی نشست خبری‌اش در 31 خرداد 1400 اعلام کرد برجام را خاطره‌ای ناخوشایند برای ملت ایران می‌داند که جایگاه چندانی در دولتش نداشته چرا که سیاست خارجی او نه با برجام شروع و نه به آن محدود می‌شود؟

اما برای پاسخ به این سؤال احتیاجی نیست تا منتظر تشکیل دولت جدید به ریاست سید ابراهیم رئیسی باشیم و یا پاسخ را از او جویا شویم. سرنوشت برجام پیش از آنکه رئیس‌جمهور منتخب سکان اداره کشور را در دست گیرد مشخص شده است...»

کیهان در بخش پایانی یادداشت تکلیف برجام و مذاکرات وین را چنین تعیین می کند: «برجام باید تغییر پیدا کند.» این شاید تنها گزاره‌ای باشد که این روزها درباره آن میان ایران و آمریکا ‌اشتراک نظر وجود دارد. این تغییر هر چه باشد، توافق جدید دیگر برجام نخواهد بود. بر این اساس «برنامه جامع اقدام مشترک»(برجام) مدتهاست که به پایان رسیده است. در میان دولتمردان آمریکا می‌توان افرادی را پیدا کرد که انقضای این توافق را اعلام کرده‌اند با این حال دولت تدبیر و امید بنا بر ملاحظات خودش سال‌هاست اعلام مرگ آن را به تأخیر انداخته اما آنچه واضح به نظر می‌رسد این است که دولت جدید ایران چنین ملاحظاتی برای اعلام تاریخ انقضای برجام نخواهد داشت.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
0
6
کیهان حرف بی ربطی زده اگر جرات دارند انجام دهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
0
6
شریعتمداری بازهم مثل هربارتحلیل الکی می کنند.راستی شما چرانخود هرآشی.؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
0
0
هر بلایی سر مملکت میاد حاصل تفکرات افرادی مثل ایشان است.اصلا این آدم آرزوی نابودی کشور را داره.از اونایی است که راضیه کشور نابود بشه اما حرفش ثابت بشه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین