کد خبر: ۷۱۶۰۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
عضو کمیسیون امنیت ملی مطرح کرد:

قلع و قمع معلمان اهل سنت در خراسان

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: امروزه روستاها هیچ متولی ندارند. طرح توسعه روستاها و خدمتگزاری به روستاها رها شده است؛ ضمن اینکه مهاجرت به شهرها روز به روز در حال افزایش است.
قلع و قمع معلمان اهل سنت در خراسان
آفتاب‌‌نیوز :

جلیل رحیمی جهان آبادی در نشست علنی دیروز ( چهارشنبه ۹ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن عرض سلام خدمت ملت شریف ایران، همکاران عزیزم در خانه ملت، مردم حوزه انتخابیه ام و همچنین تسلیت عرض می کنم فرا رسیدن سالگرد شهادت شهید مظلوم دکتر بهشتی و یاران ایشان به ویژه شهید علی اکبر دهقان، اولین نماینده تربت جام تایباد در خانه ملت که در هفتم تیرماه به شهادت رسید، گفت: مردم با حضورشان در انتخابات علی رغم همه دلخوری ها، مشکلات و مانع تراشی های دشمن نشان دادند که نسبت به این نظام و آب و خاک تا چه میزان تعلق دارند.

نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس افزود: مشارکت مردم در مناطق مرزی و محروم به ویژه در مناطق اهل سنت ایران همچون سیستان و بلوچستان، خراسان، کردستان، جنوب، شمال، شرق و غرب ایران نشان داد باید نسبت به حقوق و مطالبات اهل سنت در نظام جمهوری اسلامی توجه اساسی شود؛ ضمن اینکه از دولت آقای روحانی بابت اینکه دو فرد شایسته در جایگاه وزارت و همچنین دو فرد شایسته به عنوان سفیر از اهل سنت در نظام مقدس اسلامی انتخاب نمودند تا اینکه خدمتگزار باشند تشکر می کنم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: اگر بنا بر شایسته سالاری باشد انتظارمان از براداران اصولگرا و دولت آقای رئیسی این است که مشارکت بالای اهل سنت و آنچه را اهل سنت در انتخابات به عنوان تعلق به این نظام و آب و خاک نشان دادند با شایسته گزینی و احیای حقوق ملت در قانون اساسی پاسخ مناسب بدهد.

وی تاکید کرد: اینجانب! از وقتی که در اختیار دارم می خواهم به چند نکته اساسی و مشکلات کشور اشاره کنم؛ سروران عزیز! آموزش و پرورش در عرصه نوسازی مدارس و در عرصه بکارگیری نیروها دچار مشکلات عدیده ای است، آموزش و پرورش در بحث استخدام ها جدای از اینکه افراد بلاتکلیف همچون نهضتی های سال ۹۲ به بعد و همچنین کارنامه سبزی ها و خرید خدمت ها را دارد، ناگفته نماند که دچار درد دیگری به نام تبعیض است.

رحیمی جهان آبادی به رد صلاحیت معلمان اهل سنت اشاره کرد و گفت: در استان خراسان رضوی حراست اداره آموزش و پرورش علی رغم همه تاکیدات مقام معظم رهبری جوانان شایسته اهل سنت را به دلایل مذهبی رد صلاحیت گسترده کرده است؛ آمار و ارقام داریم که از ورود اینها به رشته های الهیات و پرورشی آن هم در مناطقی که اکثریت اهل سنت هستند جلوگیری می کنند.

وی افزود: من از حراست آموزش و پرورش استان سوال دارم که آیا جوانان شایسته ما حق ندارند فرزندان خودمان را تدریس کنند و یا حق ندارند در منطقه ای که بیش از ۷۰ درصد آنها اهل سنت است رشته حقوق و معارف اسلامی به بچه های خود اهل سنت آموزش دهند، از کدام مغز معیوب و دیدگاه متحجرانه طالبانی این تفکرات خارج می شود نه نظام جمهوری اسلامی و نه رهبری چنین خواسته ای نداشته است؛ لذا پاسخ مشارکت اهل سنت رفتار حراست آموزش و پرورش خراسان نیست که بچه های اهل سنت را در خراسان قلع و قمع کرده و مانع حضورشان شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی تصریح کرد: مشکلی بعدی که ما در کشور داریم موضوع کشاورزی و دامپروری است؛ مردم در تهیه نهاده های دامی و تامین برق برای کشاورزان مشکلات اساسی دارند بارها با مسئولان صحبت کردیم، اما ظاهرا یا اراده ای نیست و یا درک درستی از بهبود اقتصاد در کشاورزی و دامپروری ندارند. من خواهشم این بوده که به این موضوع در مجلس توجه شود.

وی اظهار کرد: امروزه روستاها هیچ متولی ندارند. بنده در همین مجلس یازدهم طرح تشکیل وزارت روستا را پیشنهاد دادم که متاسفانه به دلیل مخالفت هایی که شد تصویب نشد، طرح توسعه روستاها و خدمتگزاری به روستاها رها شده است؛ ضمن اینکه مهاجرت به شهرها روز به روز در حال افزایش است و حاشیه نشینی و فقیر نشینی در شهرهای بزرگ توسط روستاییان در حال افزایش بوده لذا باید برای روستاها متولی انتخاب کنیم.

این نماینده مردم به ضعف خوردهای داخلی اشاره کرد و گفت: ما در خودروسازی در کشور مشکل داریم کجای دنیا خودروی بی کیفیت، گران و غیراستاندارد و غیر قابل استفاده را به ملت خودشان می فروشند، اما اجازه نمی دهند ناوگان حمل و نقل و مسافربری و باربری توسط پیشرفته ترین و ارزانترین خودرسازی های جهان نوسازی شود.امروز اگردر آذربایجان و کرمان و استانهای مختلف شاهد تصادفات هستیم بخش عمده ای از این اتفاقات به مافیایی بر می گردد که اجازه نمی دهند خودرهای خارجی با کیفیت به نام تولید ملی وارد این کشور شوند.

رحیمی جهان آبادی افزود: در حالی که دارند خودرهای بی کیفیت و آشغال و بدون ضمانت و گارانتی را به مردم می فروشند یا وارد کننده بی کیفیت ترین خودرهای چینی در این کشور هستند.

نماینده مردم تربت جام و تایباد و باخزر اظهار کرد: در خصوص حوزه انتخابیه خودم بعدا در نطق اضطراری ۵ دقیقه ای صحبت خواهم کرد، اما چند مشکل اساسی را تیتر وار عرض می کنم. ۲۱ روستای فاقد آب داریم و البته از دولت آقای روحانی برای ۲۶ روستای آبرسانی شده تشکر می کنم. ما نزدیک به ۲۵ روستای فاقد گاز داریم، اما از دولت تدبیر و امید برای گازرسانی به بیش از ۱۶۰ روستا در چهارسال تشکر می کنم. در حوزه بیمارستانی، بیمارستان نصر آباد و صالح آباد نیاز به تجهیزات دارد؛ نصر آباد منطقه پر جمعیتی است که بیمارستان ندارد و بیش از ۶ الی ۷ سال است که این بیمارستان رها شده است.

رحیمی جهان آبادی بیان کرد: مشکل دیگری که در حوزه انتخابیه وجود دارد منطقه آزاد دوغارون است در این کشور برای صادارت و اشتغال و درآمد شعار می دهیم، اما بیش از یکسال است که پرونده منطقه آزاد و دوغارون سرخس که دروازه صادارات ایران به افغانستان و ترکمنسان بوده در دولت و مجلس خاک می خورد، این منطقه آزاد وارداتی نیست بلکه صادراتی است و می تواند به توسعه، اشتغال و درآمد کشور کمک کند. منطقه آزاد دوغارون می تواند به درآمد ایران از ۳ میلیارد در سال به بیش از ۶ تا ۷ میلیارد دلار در سال افزایش پیدا کند.من درخواستم از کمیسیون اقتصادی و دولت این است که پرونده منطقه آزاد دوغارون تعیین تکلیف شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
0
0
تا کی بایدشاهد این تبعیضات زشت باشیم ؟؟؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین