کد خبر: ۷۱۶۱۲۱
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۸

شکایت فرمانداری یک شهر از ۲ کاندیدا به خاطر ادعای تقلب در انتخابات

فضل‌الله رنجبر گفت: ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهرهای کرمانشاه، ماهیدشت، کوزران، هلشی و قلعه از سوی هیئت‌های اجرایی و نظارت شهرستان کرمانشاه تأیید شد.
شکایت فرمانداری یک شهر از ۲ کاندیدا به خاطر ادعای تقلب در انتخابات
آفتاب‌‌نیوز :

فرماندار کرمانشاه از شکایت این فرمانداری از ۲ نامزد انتخابات شورای اسلامی شهر کرمانشاه به دادستانی به دلیل تهمت ناروا خبر داد.

فضل‌الله رنجبر اظهار کرد: ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهرهای کرمانشاه، ماهیدشت، کوزران، هلشی و قلعه از سوی هیئت‌های اجرایی و نظارت شهرستان کرمانشاه تأیید شد.

وی افزود: رئیس هیئت نظارت شهرستان کرمانشاه پس از بررسی شکایت‌ها در هیأت‌های اجرایی و نظارت نتیجه نهایی انتخابات شورای اسلامی شهرهای مذکور را به فرمانداری کرمانشاه اعلام کرده و پس از این مرحله آگهی انتشار اسامی در شهرهای کرمانشاه، ماهیدشت، کوزران و هلشی بدون تغییرات در رأی نامزدها اعلام شده و در شهر قلعه با بازشماری صندوق‌های رأی جای نفر اول و دوم تغییر کرده و اعضای اصلی و علی‌البدل قلعه مرکز بخش بیلوار هیچ‌گونه تغییراتی نداشته است.

فرماندار کرمانشاه گفت: پس از صدور و انتشار اسامی نامزدها، افراد معترض می‌توانند طی ۲ روز به هیئت نظارت استان کرمانشاه شکایت خود را تحویل دهند، سه شنبه هشتم تیرماه ۱۴۰۰ سه نفر از هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همراه با دبیر هیئت نظارت استان و رئیس هیئت نظارت شهرستان با بررسی انتخابات شهرستان کرمانشاه و شورای اسلامی شهر کرمانشاه اقدام به بازشماری صندوق‌های دستی یعنی هم دستی و هم الکترونیکی کرده و بازگشایی صندوق‌های الکترونیکی به صورت تصادفی انجام شده است.

رنجبر با تاکید بر اینکه میزان رأی نامزدها در صورتجلسه تجمیع آرا موجود است، تصریح کرد: این آمار با رأی موجود در صندوق‌های الکترونیکی و حافظه صندوق‌های احراز هویت تطبیق داده شده و هیچ گونه مغایرتی مشاهده نشده است، بنابراین توسط نمایندگان اعزامی از هیئت عالی نظارت مرکز کشور و سایر حوزه‌ها این موضوع صورتجلسه شده و از نهم تیرماه صحت انتخابات شهر کرمانشاه و ۴ شهر ماهیدشت، کوزران، قلعه و هلشی از سوی هیئت نظارت شهرستان کرمانشاه تأیید شد.

وی ادامه داد: ستاد انتخابات شهرستان کرمانشاه در کمال امانت‌داری و معامله با خدای متعال تمامی آرا نامزدها را منظور کرده و هر آنچه که رأی این افراد بوده بر اساس مصوبه هیئت اجرایی یک نسخه به هر نامزد تحویل داده است، متأسفانه برخی با صحبت‌های نادرست و شایعات زحمات و تلاش عوامل اجرایی را زیر سوال برده که هرگونه اظهار نظر این افراد به صورت دقیق پیگیری شده است.

رنجبر بیان کرد: افرادی در جمع برخی نامزدها و یا در مساجد کرمانشاه ادعا کردند که رتبه آن‌ها تنزل پیدا کرده که این موضوع بارها بررسی شده و کذب محض است، بنابراین فرمانداری کرمانشاه برای از بین بردن جوی که برخی افراد به ناحق ایجاد کردند حق شکایت را برای خود محفوظ دانسته و از ۲ نفر از افرادی که اتهامات ناروا وارد کرده و اصرار بر تهمت‌ها داشتند به دادستانی شکایت کرده و به زودی نتیجه را به مردم اعلام می‌کند.

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه انتخابات شورای اسلامی شهر کرمانشاه الکترونیکی بوده و تجمیع دستی انجام نشده است، گفت: صحبت‌های خلاف این موضوع نشان از عدم آگاهی برخی افراد است، اعتراض حق طبیعی نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر در شهرستان کرمانشاه بوده و به این منظور چندین جلسه عمومی و حتی موردی برای نامزدهای معترض تشکیل شده زیرا که رأی مردم در صندوق‌ها و تجمیع آرا حق‌الناس است.

به گفته رنجبر رأی هیچ فردی در سامانه تجمیع انتخابات شورای اسلامی شهر کرمانشاه تغییری نکرده و بر اساس جمعیت ۱۴۰۰ مردم به شوراهای کرمانشاه ۲۸ درصد رأی دادند، که نشان دهنده لزوم تغییر در عملکرد این شوراها است.

وی ادامه داد: فلسفه تشکیل شورا خدمت صادقانه به مردم بوده و افرادی که رأی می‌آورند باید مؤمن و وفادار به رأی و پیگیری مشکلات شهر باشند، شورا باید با رفتار خود نظر مردم را جلب کرده و با مردم صادق بوده و به درستی و با منطق صحبت کند.

فرماندار کرمانشاه تصریح کرد: مردم به شایعات گوش نداده و در این زمینه باید به اخبار غیر موثق و فضای مجازی توجه نکنند، به زودی حافظه دستگاه احراز هویت به نامزدهای انتخاباتی نشان داده شده و نباید برخی افراد به صورت عجولانه اقدام به نام‌پراکنی خلاف و خارج از موعد مقرر کنند، به هیچ عنوان نباید از سربرگ و سرتیتر شورای اسلامی شهر سو استفاده و حتی به استاندار نامه بزنند، زیرا که سلسله مراتب باید در زمان مشخص خود رعایت شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین