کد خبر: ۷۱۶۱۲۸
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۰

امارات شهروندان خود را از سفر به ۱۴ کشور منع کرد

امارات متحده عربی سفر شهروندان خود به ۱۴ کشور جهان را به دلیل وضعیت ناشی از شیوع ویروس کرونا ممنوع اعلام کرد.
امارات شهروندان خود را از سفر به ۱۴ کشور منع کرد
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت امور خارجه امارات روز پنجشنبه از شهروندان این کشور خواست تا اطلاع ثانوی از سفر به کشورهای هند، پاکستان، بنگلادش، نپال، سریلانکا، ویتنام، نامیبیا، زامبیا، جمهوری دمکراتیک کنگو، اوگاندا، سیرالئون، لیبریا، آفریقایی جنوبی و نیجریه خودداری کنند.

به گزارش رسانه های خبری، نمایندگی های دیپلماتیک امارات مستقر در این کشورها و موارد معالجه اضطراری، هیات های رسمی، اقتصادی و علمی از این قاعده مستثنی شده اند.

امارات همچنین از شهروندن خود خواسته است که پروتکل های بهداشتی به ویژه در ارتباط با چگونگی مقابله با شیوع «کووید ۱۹» را رعایت کنند.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید ۱۹ است و بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان و آفریقا و هند که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدی را در جهان به وجود آورده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین