کد خبر: ۷۱۶۱۷۶
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
تبلیغات/ تعمیرکار پمپ یا شرکت های تاسیساتی:

راهنمای انتخاب مطمئن‌ترین محل برای تعمیرات پمپ آب خانگی

در این مطلب مهم‌ترین نکات در زمان انتخاب یک سرویسکار مطمئن را با شما در میان گذاشته‌ایم. ضمناً شما را با نامی معتبر در زمینه خدمات تعمیرات تجهیزات تاسیساتی آشنا خواهیم کرد.
راهنمای انتخاب مطمئن‌ترین محل برای تعمیرات پمپ آب خانگی
آفتاب‌‌نیوز :

پمپ آب یکی از بخش‌های غیر قابل جایگزین در سیستم آبرسانی ساختمان‌های چند طبقه است و فشار مناسب آب در طبقات بالا، وابستگی کاملی به عملکرد صحیح آن دارد.

از آنجایی که ممکن است پمپ‌ها نیز مانند هر وسیله الکترو مکانیکی دیگری دچار خرابی شوند، احتمالاً شما نیز روزی به حضور یک تعمیرکار پمپ آب ساختمان حرفه‌ای در محل کار یا سکونت خود نیاز پیدا خواهید کرد.

در این مطلب مهم‌ترین نکات در زمان انتخاب یک سرویسکار مطمئن را با شما در میان گذاشته‌ایم. ضمناً شما را با نامی معتبر در زمینه خدمات تعمیرات تجهیزات تاسیساتی آشنا خواهیم کرد.

پیش از درخواست تعمیرکار پمپ باید به چه نکاتی توجه کنید؟

وقتی صحبت از خدمات به میان می‌آید، چند ویژگی مشترک وجود دارد که فارغ از نوع و جنس آن خدمت، باید به آن‌ها توجه کنید. نکاتی که پیش از درخواست سرویس در زمینه‌های مختلف باید به آن‌ها توجه کنید شامل موارد زیر هستند:

• هزینه‌ها و قیمت تعمیرات
• سرعت عمل در انجام کار
• کیفیت انجام کار
• استفاده از لوازم یدکی استاندارد
• مهارت تعمیرکار
• مسئولیت پذیری و خدمات پس از فروش مناسب
• امانت داری و رفتار مناسب

در واقع باید گفت، خدماتی را می‎توان مناسب نامید که شامل سطح قابل قبولی از نظر زمینه‎‌های فوق باشد و این امر در مورد خدمات قابل ارائه توسط تعمیرکاران پمپ آب نیز صدق می‌کند.

هزینه و قیمت تعمیرات پمپ آب

قیمت، هزینه و دستمزد تعمیرکار پمپ آب خانگی به فاکتور‌های مختلف بسیاری وابسته است، اما قطعاً و بدون شک یکی از اصلی‌ترین این فاکتورها، انصاف سرویسکار و نظارت بر نحوه قیمت گذاری است.

در واقع می‌توان گفت که جدا از مواردی نظیر هزینه‎‌های حمل و نقل و ایاب و ذهاب و یا قطعه خراب شده که تعویض آن غیر قابل اجتناب بوده و معمولاً بازه قیمتی مشخصی دارد، دستمزدی که برای تعمیرات در نظر گرفته می‌شود می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر هزینه‌های نهایی تعمیرات پمپ خانگی شما داشته باشد.

لازم به ذکر است که این خدمات به صورت قانونی از طرف صنف مربوطه قیمت گذاری شده و شرکت‌های تعمیراتی موضف به رعایت آن هستند.

قیمت اتحادیه تعمیر پمپ در زمان تهیه این متن به شکل زیر است:

شرح تعمیرات

حداقل قیمت(تومان)

حداکثر قیمت(تومان)

اجرت تعویض بلبرینگ پمپ آب ساختمان

70000

250000

اجرت تعویض سیل مکانیکی

80000

320000

اجرت تعویض سیم پیچی

100000

430000

اجرت تعویض درب برقی

50000

110000

اجرت تعویض خازن پمپ

30000

70000

اجرت تعویض پروانه خنک کننده پمپ آب مصرفی

30000

50000

اجرت تعویض درب جلو و عقب پمپ خانگی

80000

195000

اجرت تعویض سربندی پمپ ساختمان

100000

250000

اجرت تعویض تخته کلم پمپ

20000

30000

اجرت تعویض تیوپ پمپ آب خانگی

20000

80000

اجرت تعویض کلید اتومات آب ساختمان

50000

150000

اجرت تعویض ست کنترل پمپ آب ساختمان

100000

200000

شارژ منبع تحت فشار

70000

120000

این لیست قیمت بر اساس اطلاعات موجود در صفحه تعمیر پمپ آب خانگی شرکت فنی و مهندسی تهویه گستر راگا نوشته شده است. جهت کسب اطلاعات دقیق‌تر بهتر است با متخصصین این مجموعه تماس بگیرید.

سرعت عمل در انجام کار تعمیرات فاکتور بسیار مهمی است

قطعاً و بدون شک یکی دیگر از نکات بسیار مهم در زمان درخواست خدمات تعمیرات، انجام سرویس مورد نظر در کوتاه‌ترین زمان ممکن است، زیرا خرابی پمپ می‌تواند به قطع شدن آب ساختمان و سلب آسایش ساکنین ختم شود.

اگر تعمیرات خود را به یک شرکت تاسیساتی بسپارید، به احتمال زیاد به دلیل حضور چندین تعمیرکار و تکمیل بودن تجهیزات و قطعات یدکی، مشکل شما در زمان کمتری حل خواهد شد. این در حالی است که تعمیرکاران مستقل به دلیل کارکردن به صورت فردی، ممکن است در زمان نیاز شما در حال انجام تعمیرات در محلی دیگر باشند، یا به تجهیزات و قطعات یدکی مورد نیاز دسترسی نداشته باشند.

البته لازم به ذکر است که برخی از خرابی‌ها تحت هر شرایطی به زمان زیادی برای رفع نیاز دارند و در موارد این‌چنینی تفاوتی میان یک شرکت تعمیر پمپ و یک تعمیرکار مستقل وجود نخواهد داشت.

در نظر گرفتن کیفیت انجام کار، فاکتوری دیگر برای انتخاب یک تعمیرکار پمپ خوب

نکته بعدی که در رابطه با این موضوع باید به آن اشاره کرد، کیفیت نهایی تعمیرات است که به طور کلی از دو فاکتور زیر تاثیر می‌پذیرد:

• مهارت تعمیرکار
• کیفیت قطعات یدکی پمپ

در بحث مهارت نمی‌توان تفاوت چشمگیری را میان تعمیرکاران مستقل و تعمیرکاران اعزامی توسط شرکت‌های تعمیرات تاسیسات مشاهده کرد. در واقع این بعد از کار تعمیرات، وابستگی بسیاری به دانش تجربی سرویسکار مورد نظر دارد. مگر اینکه قصد تعمیر کالایی خاص نظیر پمپ‌های فیلتر آب استخر را داشته باشید.

اما در بحث کیفیت قطعات یدکی، بدون شک، شرکت‌ها به دلیل ارتباط با تامین کنندگان بیشتر و همچنین متخصصین کنترل کیفیت به لوازم جانبی و قطعات یدکی با کیفیتی دسترسی دارند.

تعمیرات با گارانتی رسمی، تنها توسط شرکت‌های معتبر صورت می‌پذیرد

خطای انسانی جزئی جدایی ناپذیر از خدمات تعمیراتی است. به همین دلیل، بهتر است هرگاه کالایی را به یک تعمیرکار می‌سپارید، در ازای تعمیرات ضمانت نامه نیز دریافت کنید.

لازم به ذکر است که بسیاری از تعمیرکاران مستقل پمپ آب امکان ارائه ضمانت نامه رسمی در ازای خدمات انجام شده را نداشته و تنها به ضمانت کلامی اکتفا می‌کنند که از قضا در بسیاری از موارد به دلیل عدم مسئولیت پذیری از انجام تعهد خود نیز سر باز خواهند زد.

این در حالی است که شرکت‌های تاسیساتی امکان صدور ضمانت نامه تعمیر پمپ را نیز داشته و به این ترتیب خیال شما از خدمات پس از فروش آسوده خواهد بود.

راهنمای انتخاب مطمئن‌ترین محل برای تعمیرات پمپ آب خانگی

امانت‌داری و رفتار مناسب شرکت‌های رسمی ضامن جان و مال شما است

قابل اعتماد بودن، یکی دیگر از فاکتور‌هایی است که در زمان درخواست حضور یک تعمیرکار در محل زندگی یا کارتان هرگز نباید آن را نادیده بگیرید. گرچه احتمال بروز رفتار غیر متعارف یا اقداماتی نظیر آسیب به جان و مال شما توسط یک تعمیرکار بسیار کم است، اما غیر ممکن نیست. کافی است سری به تیتر حوادث روزنامه‌ها بزنید تا با مواردی از این دست مواجه شوید.

فراموش نکنید که شرکت‌ها در زمان استخدام متخصصین و تعمیرکاران آن‌ها را از فیلتر‌های مختلف گذرانده و سپس اقدام به استخدام شخص مذکور می‌کنند.

برخی از مواردی که پیش از استخدام تعمیرکار پمپ آب توسط شرکت‌های تاسیساتی مورد بررسی قرار می‌گیرند شامل موارد زیر هستند:

• بررسی عدم سوء پیشینه
• بررسی سوابق قضایی و کیفری
• بررسی سطح مهارت
• بررسی نحوه رفتار اجتماعی

توصیه ما به شما در زمینه تعمیرات پمپ

قطعاً و بدون شک شرکت‌های فنی مهندسی مختلف بسیاری وجود دارند که می‌توانید تعمیرات پمپ‌های ساختمان خود را به آن‌ها واگذار کنید، اما اگر می‌خواهید در نهایت از نتیجه کار راضی باشید، باید یکی از بهترین شرکت‌های موجود را برای دریافت خدمات انتخاب نمایید. توصیه ما به شما استفاده از خدمات شرکت فنی گستر راگا در زمینه تعمیرات انواع پمپ آب خانگی و صنعتی است.

در ادامه به معرفی برخی از ویژگی‌های این شرکت پرداخته‌ایم که ما را مجاب کرده است تا آن را به شما پیشنهاد دهیم.

ویژگی‌های شرکت تهویه گستر راگا

شرکت تهویه گستر راگا یک شرکت فنی مهندسی است و رنج مختلفی از خدمات تعمیرات و نگهداری تاسیسات را ارائه می‌دهد.

یکی از تعمیرکاران ارشد این مجموعه در این رابطه می‌گوید:

از گذشته تا به امروز یکی از دغدغه¬های همیشگی مجموعه تهویه گستر راگا، مهیا کردن راحتی و آسایش مشتریان خود بوده است. به همین جهت کارشناسان ما در کنار تمامی خدمات مرتبط با تعمیر پمپ آب خانگی امتیاز‌هایی را در نظر گرفته‌اند که شامل موارد زیر می‌شوند:

• ارائه ضمانت نامه مدت دار بعد از اتمام کار جهت تضمین خدمات صورت گرفته
• امکان مشاوره و کمک گرفتن از کارشناسان حرفه‌ای
• اعزام تعمیرکار پمپ در کوتاه‌ترین زمان ممکن
• ارائه خدمات در تمامی مناطق تهران و کل ساعات شبانه روز
• در نظر گرفتن مناسب‌ترین هزینه ممکن طبق تعرفه‌های تعیین شده

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

اگر به دنبال یک تعمیرکار پمپ خانگی هستید و نمی‌دانید باید کار را به چه شخص یا مجموعه‌ای واگذار کنید، با در نظر گرفتن ویژگی‌های ذکر شده می‌توانید فردی مناسب را برای سپردن کار خود پیدا کنید.

فراموش نکنید که تعادل میان کیفیت و قیمت است که می‌تواند نتیجه نهایی کار را برای شما رضایت بخش کند. به همین دلیل بهتر است پیش از تصمیم نهایی با چند سرویسکار مختلف مشورت کرده و قیمت تعمیرات را از آن‌ها استعلام بگیرید.

در نهایت توصیه می‌شود، حتماً کار را به یک شرکت معتبر و یا تعمیرکاران تحت نظر شرکت‌های رسمی بسپارید، تا از کیفیت نهایی خدمات دریافت شده اطمینان خاطر داشته باشید.

امیدواریم این مطلب در مورد تعمیر پمپ برای شما مفید واقع شده باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین