کد خبر: ۷۱۶۲۰۴
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۷

پرتلفات‌ترین روز کرونا در روسیه

روسیه پرتلفات‌ترین آمار کرونا را در شبانه روز گذشته داشت بطوریکه ۶۷۹ نفر بر اثر این بیماری همه گیری جان خود را در این کشور از دست دادند.
پرتلفات‌ترین روز کرونا در روسیه
آفتاب‌‌نیوز :

ستاد مقابله با کرونا در روسیه روز جمعه اعلام کرد، آمار جانباختگان کرونا در این کشور در شبانه روز گذشته به ۶۷۹ نفر رسید که بیشترین آمار در یک و نیم سال از آغاز همه گیری کرونا تاکنون بوده است.

این گزارش افزود: در شبانه روز گذشته ۲۳ هزار و ۲۱۷ نفر در روسیه به بیماری کرونا مبتلا و یا تست کرونای آنها مثبت تشخیص داده شد و مجموع افراد مبتلا به این بیماری از آغاز تا کنون به ۵ میلیون و ۵۶۱ هزار و ۳۵۰ نفر رسید.

در مجموع از زمان شیوع کرونا در روسیه ۵ میلیون و ۳۵ هزار و ۵۱۸ نفر بهبود یافته‌اند.

مسکو همچنان در صدر مناطق روسیه از نظر آمار کرونا قرار دارد و بر اساس گزارش ستاد مقابله با کرونا، در شبانه روز گذشته در پایتخت ۱۳ میلیون نفری این کشور ۶ هزار و ۸۹۳ نفر به کرونا مبتلا شدند.

استان مسکو در مکان دوم همه گیری کووید-۱۹ قرار دارد که در شبانه روز اخیر ۲۴۸۸ نفر به این بیماری مبتلا شده و سن پترزبورگ هم با یکهزار و ۶۷۱ نفر در مکان سوم همه گیری این ویروس مرگبار قرار گرفته است.

در همین حال اناستازیا راکووا معاون امور توسعه اجتماعی شهردار مسکو وضعیت همه گیری کرونا در پایتخت روسیه را انفجار آمیز و بسیار دشوار خواند و افزود: مسکو به رغم وضعیت دشوار از عهده حل مسائل بر می‌آید.

به گفته راکووا، از ماه ژوئن شدت همه گیری کرونا در مسکو افزایش یافته و علت اصلی آن شیوع نوع هندی ویروس کرونا (دلتا) است.

وی افزود: به همین دلیل مسولین مسکو برای مبارزه با کووید-۱۹ از بیمارستان‌های جدید استفاده می‌کنند.

معاون شهردار مسکو خاطرنشان کرد که در هرصورت در پایتخت در صورت احساس نیاز، از امکانات اضافی برای مبارزه با کرونا استفاده خواهد شد و سیستم بهداشت مسکو مسائل جدی ندارد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه نیز گفت که در زمان حاضر موضوع تعطیلی مراکز اقتصادی و اماکن عمومی بخاطر همه گیری کرونا مطرح نیست.

وی در همین حال به مردم روسیه توصیه کرد که برای مقابله با این وضعیت همه واکسن کرونا بزنند.

سخنگوی پوتین خاطرنشان کرد که در برخی مناطق روسیه، همه گیری کرونا وضعیت متشنجی را بوجود آورده است به عنوان مثال در مسکو میانگین شیوع کرونا سه برابر میانگین این کشور است.

پسکوف خاطرنشان کرد که سن پترزبورگ هم از این نظر وضعیت دشوار دارد.

بر اساس گزارش رسانه ها، تاکنون ۱۰ درصد ساکنان مسکو به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

آنا پوپووا رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه (دست اندرکار مبارزه با بیماریهای عفونی و پیشگیری از آن) نیز اعلام کرد که وضعیت شیوع کرونا در روسیه به رفتار مردم بستگی دارد.

وی افزود: اگر همه مردم روسیه واکسینه شوند، همه گیری و انتشار این ویروس متوقف خواهد شد.

به گفته پوپووا، وضعیت همه گیری کرونا بستگی به این دارد که آیا اصول پیشگیری را رعایت می کنیم یا خیر.

مقام روس خاطرنشان کرد که ویروس کرونا در هر شرایط تغییر ماهیت می دهد اما مردم می دانند چگونه از خود در برابر آن دفاع کنند. باید دستگاه تنفسی را محافظت و فاصله اجتماعی را رعایت کرد و مهم تر از همه اینکه واکسن زد.

شبکه تلویزیونی وستی روسیه امروز (جمعه) اعلام کرد که شمار افرادی که در روسیه واکسن کرونا زده‌اند از مرز ۴۰ میلیون نفر گذشت.

روسیه ۴ واکسن کرونا دارد که اسپوتنیک وی واکسن اصلی است و واکسیناسیون عمومی در این کشور از پاییز سال ۹۹ آغاز شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین