کد خبر: ۷۱۶۲۵۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه سنندج؛

کولبران به دنبال یک لقمه نان هستند، به آنها شلیک نکنید

 امام جمعه سنندج با انتقاد از کشته شدن کولبران در مرزها افزود: این افراد برای تهیه لقمه نانی در ۲ طرف مرز مشغول جابجایی کالاها هستند و نیروهای هنگ مرزی نباید به افرادی که کالای مجاز را وارد می کنند، تیراندازی کند.
کولبران به دنبال یک لقمه نان هستند، به آنها شلیک نکنید
آفتاب‌‌نیوز :

ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج با اشاره به اینکه دشمنان برای ارسال کالای قاچاق به داخل کشور برنامه ریزی کردند اظهار داشت: ورود کالاهای قاچاق به داخل کشور باعث ضربه‌زدن به اقتصاد و از طرفی دیگر گسترش مصرف مواد مخدر در جامعه خانواده ها را متلاشی می کنند.

وی با انتقاد از کشته شدن کولبران در مرزها نیز افزود: این افراد برای تهیه لقمه نانی در ۲ طرف مرز مشغول جابجایی کالاها هستند و نیروهای هنگ مرزی نباید به افرادی که کالای مجاز را وارد می کنند، تیراندازی کند.

امام جمعه سنندج گفت: کشته شدن کولبران باعث داغدار شدن خانواده می شود و در این وضعیت معیشتی اگر خانواده ای سرپرست خود را از دست دهد با مشکلات وگرفتاری های زیاد دیگری روبرو می شود.

وی با تسلیت جانباختگان حادثه شیمیایی سردشت و مریوان توسط رژیم بعث عراق، افزود: در سال ۱۳۶۶ دستی ناپاک و جنایت‌کار و دشمنان اسلام و انقلاب به دستور صدام مردم بی‌گناه سردشت و سه روستای قلعه‌جی، نی و نژمار شهرستان مریوان شیمیایی شدند ولی مجامع بین‌المللی در مقابل این جنایت بزرگ سکوت کردند.

ماموستا رستمی در ادامه خطبه های امروز نماز جمعه سنندج به شیوع ویروس کرونا نیز اشاره کرد و اظهار داشت: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی باعث شدت بیشتر شیوع بیماری کووید ۱۹ و حتی فوت افراد می شود.

وی اضافه کرد: در صورتی که این بیماری شدت بیشتر بگیرد و وضعیت شهرها به حالت قرمز در بیاید، دولت ناچار است که برخی مشاغل و کسبه را برای مدتی تعطیل کند که این امر نیز بر درآمد افراد تاثیر منفی دارد.

امام جمعه سنندج با اشاره به توصیه قرآن کریم به حجاب و پاکدامی گفت: زنان مسلمان باید هنگام وارد شدن به جامعه حجاب را رعایت کنند تا بتوانند در کمال آرامش و امنیت به فعالیت اجتماعی خود در بیرون از خانه بپردازند.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دارالاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
0
3
والا همین عزیزان اگر جنس نیارن تا الان ...
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
0
4
مگر فکری برای امرار معاش آنها کرده اید ؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین