کد خبر: ۷۱۶۳۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲

انسان‌ها می‌توانند تا ۱۳۰ سالگی عمر کنند

انسان‌ها تا پایان این قرن می‌توانند تا ۱۳۰ سالگی نیز عمر کنند و تعداد افرادی با عمر طولانی در حال افزایش است.
انسان‌ها می‌توانند تا ۱۳۰ سالگی عمر کنند
آفتاب‌‌نیوز :

بهتر است به وضعیت بازنشستگی خود سر و سامانی دهید! طبق ادعای تازه مطرح شده در یک ارزیابی انسان‌ها می‌توانند تا پایان قرن حاضر بیش از ۱۳۰ سال عمر کنند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این ارزیابی نشان می‌دهد تعداد افرادی که بیش از ۱۰۰ سال زندگی می‌کنند و زنده می‌مانند در حال افزایش است.

نتیجه ارزیابی نشان می‌دهد که تا پایان قرن جاری طول عمر افراد به تدریج افزایش خواهد یافت و طول عمر تا ۱۲۵ و حتی ۱۳۰ سالگی نیز امکان‌پذیر خواهد شد.

تعداد افرادی که بیش از ۱۰۰ سال زندگی می‌کنند برای دهه‌ها در حال افزایش است و در سال جاری میلادی به ۵۰۰ هزار نفر در سرتاسر جهان افزایش خواهد یافت.

نتیجه این ارزیابی در نشریه تخصصی جمعیت‌شناسی در تاریخ ۳۰ ژوئن منتشر شده است. این ارزیابی از مدل‌سازی آماری برای بررسی سال‌های پایانی عمر زندگی بشر استفاده کرده و مجموعه‌ای از احتمالات و مخاطرات در ارتباط با اکتشافات علمی و پزشکی در آینده را بررسی کرده که می‌توانند بر احتمال افزایش طول عمر بشر تاثیرگذار باشند.

این بررسی توسط یک شرکت فعال در زمینه فناوری زیستی در سنگاپور با استفاده از هوش مصنوعی برای برآورد داده‌ها انجام شده است. دانشمندان در این ارزیابی دریافته‌اند که انسان هرگز قادر نخواهد بود نهایتا بیش از ۱۵۰ سال عمر کند.

با این وجود، هنوز هم تعداد افراد بسیار مسن که بیش از ۱۱۰ سال زندگی می‌کنند زیاد نیست.

"ژان لوئیز کالمان" فرانسوی مسن‌ترین فرد جهان بود که هنگام مرگ در سال ۱۹۹۷ میلادی ۱۲۲ سال سن داشت. در حال حاضر مسن‌ترین فرد جهان "کانه تاناکا" ۱۱۸ ساله از ژاپن است.

متوسط طول عمر در برخی از کشور‌های جهان به شرح ذیل است: ژاپن ۸۴ سال، استرالیا ۸۳ سال، فرانسه و کانادا ۸۲ سال، بریتانیا ۸۱ سال، امریکا ۷۸ سال و سومالی ۵۶ سال. متوسط عمر در جهان ۷۳ سال و در قاره اروپا ۷۸ سال است. متوسط عمر در مدیترانه ۶۹ سال و در قاره آفریقا ۶۴.۵ است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
1
1
آخه شما که این ترجمه‌ها را منتشر میکنید به اینکه خواننده شما در چه محیطی زندگی میکند هم کمی فکر کرده بعد اقدام به انتشار کنید. ما مردم همین 60-70 سال هم از سرمان زیاد است.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین