کد خبر: ۷۱۶۳۴۲
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶

نوع دلتای کرونا در آسیا و اقیانوسیه همچنان می‌تازد

جدیدترین گزارشها حاکی است گسترش نوع جهش‌یافته ویروس کرونا موسوم به دلتا باعث از سرگیری مجدد قرنطینه‌های سراسری و اعلام وضعیت هشدار در منطقه جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه شده است.
نوع دلتای کرونا در آسیا و اقیانوسیه همچنان می‌تازد
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش پایگاه خبری «دانشگاه مینه سوتا»، مقامات بهداشتی در اندونزی و تایلند اعلام کردند که بالاترین رکورد روزانه را ثبت می کنند.

به باور مقامات بهداشتی در منطقه جنوب شرق آسیا هر روز به شمار مبتلایان این بیماری افزوده می شود و تنها گزینه برای جلوگیری از شیوع این بیماری رعایت فاصله اجتماعی و اقدامات بهداشتی است.

به گزارش این پایگاه خبری، «تدروس ادهانوم» دبیرکل سازمان جهانی بهداشت نیز امروز در یک کنفرانس خبری اعلام کرده است که نوع دلتا ویروس کرونا در حداقل ۹۸ کشور و منطقه از جمله در آسیا یافت می شود و به سرعت در کشورهایی که میزان واکسیناسیون آنها کم است شیوع می یابد.

وی همچنین از رهبران جهان درخواست کرده است تا حداقل ۱۰ درصد از جمعیت خود را تا پایان ماه سپتامبر واکسینه کنند.

ادهانوم در کنفرانس خبری خود افزود: در آن کشورهایی که پوشش واکسیناسیون کووید ۱۹ کم است، صحنه های وحشتناک سرریز بیمارستان‌ها دوباره به یک قاعده تبدیل می‌شود.

شیوع بیماری کرونا در ویتنام به سرعت در حال افزایش است. به گزارش پایگاه خبری «استریت تایمز» سنگاپور، بر اساس آمار وزارت بهداشت ویتنام، در حال حاضر شمار مبتلایان به بیماری کرونا به ۱۳ هزار و ۷۲۷ نفر رسیده است.

مقامات بهداشت ویتنام با هدف جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کووید ۱۹ تصمیم دارند بیش از ۵۰ درصد جمعیت بزرگترین شهر خود را مورد آزمایش کرونا قرار دهند.

همچنین با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، قرنطینه در اکثر شهرهای این کشور اعمال خواهد شد.

بنابر اعلام رسانه‌های ویتنامی، این کشور یک میلیون واکسن آسترا زنکا دریافت خواهد کرد. دولت ویتنام سفارش دریافت ۳۰ میلیون واکسن آسترا زنکا را ارائه کرده است.

این کشور همچنین به دنبال خرید واکسن سینوفارم چین است تا بتواند طرح واکسیناسیون جمعیت خود را به سرعت پیش ببرد.

مقامات بهداشت اندونزی در خصوص افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این کشور که از نظر جمعیت در جایگاه چهارم جهان قرار دارد، ابراز نگرانی کرده اند.

نگاهی به آمارها نشان می دهد هیچ کشوری در آسیای جنوب شرقی به اندازه اندونزی از همه گیری بیماری کرونا آسیب ندیده است.

در حال حاضر بیش از ۲ میلیون مورد ابتلا و ۶۰۰ هزار مورد مرگ تاکنون در این کشور ثبت شده است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت اندونزی، تاکنون ۴۳ میلیون دُز واکسن کرونا برای حدود ۲۸ میلیون نفر در این کشور مورد استفاده قرار گرفته که این به معنی پوشش حدود ۱۰ درصدی از جمعیت ۲۷۶ میلیون نفری این کشور است.

«جوکو ویدودو» رئیس جمهور اندونزی پیش‌تر نیز از اعزام نیروهای ارتش و پلیس در ۷ هزار زیرمجموعه کشور برای کمک به انجام پروتکل های بهداشتی خبر داده بود.

رئیس جمهور اندونزی همچنین تصمیم گرفته است تا سرعت واکسیناسیون روزانه را از ۵۰۰ هزار دوز در روز به ۷۰۰ هزار دوز تا پایان این ماه افزایش دهد و از ماه آینده آن را به یک میلیون دوز برساند.

نوع دلتای کرونا در آسیا و اقیانوسیه همچنان می‌تازد

تایلند

بیماری کرونا در تایلند نیز با افزایش روبرو شده است. در حال حاضر بیش از ۶ هزار و یک صد مورد کرونا در تایلند ثبت شده است.مقامات تایلند همچنین تصمیم دارند در ماه جاری میلادی بیش از ۵۰۰ هزار تن از مردم این کشور را در برابر ویروس کرونا واکسینه کنند.

مقامات تایلند قبلا تصمیم داشتند مراکز گردشگری در شهر پوکت را به روی گردشگرانی که واکسن کرونا را تزریق کرده اند، بازگشایی کنند اما اکنون با شیوع نوع دلتای ویروس کرونا این مساله در هاله ای از ابهام قرار دارد.

استرالیا و نیوزیلند

پایگاه خبری «سیدنی مورنینگ هرالد» استرالیا نیز از افزایش شمار مبتلایان به شیوع کرونا در این کشور خبر داده است.

در حال حاضر ۳۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در ایالت «نیو ساوث ولز» استرالیا گزارش شده است.

گفتنی است مقامات در شهر سیدنی از روز چهارشنبه هفته گذشته تمهیدات کرونایی را در این شهر اجرایی کردند تا از شیوع گسترده سویه دلتای کرونا در بزرگ‌ترین شهر استرالیا جلوگیری نمایند.

این درحالی است که سایر ایالت‌های استرالیا مرزهای خود را بر ساکنین شهر سیدنی بسته‌اند.

در نیوزیلند نیز با تشدید نگرانی های ناشی از نوع دلتای کرونا، مقامات این کشور سطح هشدار کووید ۱۹ را افزایش داده‌اند و پروازها از استرالیا به نیوزلند به حال تعلیق درآمده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین