کد خبر: ۷۱۶۳۵۲
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳

مرگ نامشخص ماهیان در رودخانه گاماسیاب

با اتلاف تعداد زیادی از آبزیان رودخانه گاماسیاب اداره کل محیط‌زیست استان کرمانشاه از مردم خواست از مصرف ماهیان این رودخانه خودداری کنند.
مرگ نامشخص ماهیان در رودخانه گاماسیاب
آفتاب‌‌نیوز :

 تلفات آبزیان این بار گریبانگیر رودخانه گاماسیاب در کرمانشاه شد که البته بنابر گفته کارشناسان خشکسالی و کاهش دبی آب رودخانه‌ها می‌تواند سبب تشدید آلودگی‌ها و تلفات آبزیان ‌شود.

اداره کل حفاظت از محیط‌زیست استان کرمانشاه با صدور اطلاعیه‌ای از هم‌استانی‌ها به ویژه مردم شهرستان هرسین خواست به دلیل آلودگی رودخانه گاماسیاب تا اطلاع ثانوی از مصرف ماهیان این رودخانه خودداری کنند.

در این اطلاعیه از مردم استان به ویژه هرسینی‌ها خواسته شده ماهی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر فروش آبزیان خریداری کنند.

اداره کل حفاظت از محیط زیست استان در حال بررسی دلیل تلفات این آبزیان است.

یاوری مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: از چند روز پیش اتلاف آبزیان به ویژه ماهیان در رودخانه گاماسیاب گزارش شد و همکاران به منطقه اعزام شدند و نمونه‌برداری از رودخانه و صنایع حاشیه آن انجام شد.

وی عنوان کرد: منتظر اعلام نتیجه آزمایشات و نمونه‌برداری‌ها هستیم و سپس با تجزیه و تحلیل داده‌ها دلیل اصلی اتلاف آبزیان مشخص خواهد شد.

یاوری گفت: این اتفاق ممکن است به دلیل ورود بیش از حد مواد آلی و شیمیایی به رودخانه یا مسمومیت باشد اما دلیل قطعی منوط به اعلام نتایج آزمایشات است.

وی افزود: در این مواقع از مردم درخواست داریم از مصرف ماهی خودداری کنند زیرا گاهی افراد سودجو با جمع‌آوری این ماهیان در بازار عرضه می‌کنند.

یاوری گفت: با فرماندار هرسین و اداره کل دامپزشکی استان هماهنگ شده که ماهیان این رودخانه از منطقه خارج نشوند.

وی افزود: در این شرایط که دلیل قطعی اتلاف ماهیان هم مشخص نیست بهتر است مردم از شنا در این رودخانه خودداری کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین