کد خبر: ۷۱۶۶۲۲
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳
تبلیغات

خدمات کارشناسی خودرو ماشینچی شامل چه تست‌هایی است؟

در مجموعه ماشینچی، مشتریان با خیالی آسوده می‌توانند گزارشی از تمام زیر و بم خودروی مدنظر خود را دریافت کنند. تنها خریداران خودرو‌های دست‌دوم نیستند که می‌توانند از خدمات کارشناسی خودرو استفاده کنند. در واقع بسیاری از فروشندگان نیز می‌توانند به لطف برگ گزارش معتبری که از ماشینچی دریافت می‌کنند، اعتبار و اصالت فروش خودروی خود را نیز بالا ببرند.
خدمات کارشناسی خودرو ماشینچی شامل چه تست‌هایی است؟
آفتاب‌‌نیوز :

در بازار شرکت‌ها و مجموعه‌های ارائه‌دهنده خدمات کارشناسی خودرو، رقابتی سخت شکل گرفته است. علیرغم نوظهور بودن این سرویس در کشور، اکنون شاهد یک پیشرفت خیره‌کننده در زمینه کارشناسی خودرو قبل از خرید یا فروش خودرو هستیم. یکی از شرکت‌هایی که توانسته در مدت‌زمانی کوتاه به افق درخشانی دست پیدا کند، ماشینچی است. مجموعه‌ای مدرن با خدماتی کاملاً متفاوت.

بار‌ها و بار‌ها به مشتریان محصولات دست‌دوم و کارکرده هشدار‌هایی مبنی بر اطمینان از سلامت خودرو پیش از خرید، داده شده است. کارشناسان همواره تأکید کرده‌اند که نمی‌توان با روش‌های سنتی به سراغ خودرویی رفت که صد‌ها بخش فنی و پیچیده دارد. شاید طبق یک باور قدیمی، همین‌که یک نفر بتواند رنگ‌شدگی و یا میزان رنگ‌شدگی خودرو را تشخیص بدهد کافی باشد. ولی حقیقت آن است که برخی از ریزه‌کاری‌های مربوط به ایرادات فنی می‌تواند بعد‌ها به مشکلی بزرگ‌تر از رنگ شدن یا نشدن خودرو تبدیل شود.

در مجموعه ماشینچی، مشتریان با خیالی آسوده می‌توانند گزارشی از تمام زیر و بم خودروی مدنظر خود را دریافت کنند. تنها خریداران خودرو‌های دست‌دوم نیستند که می‌توانند از خدمات کارشناسی خودرو استفاده کنند. در واقع بسیاری از فروشندگان نیز می‌توانند به لطف برگ گزارش معتبری که از ماشینچی دریافت می‌کنند، اعتبار و اصالت فروش خودروی خود را نیز بالا ببرند.

با این حال کارشناسی دقیق فنی و ظاهری خودرو تنها بخشی از خدمات ماشینچی است. خدماتی که در ادامه بیشتری با آن‌ها آشنا می‌شویم.

تست‌های حرفه‌ای در ماشینچی

احتمالاً تا به حال پیش آمده که با خدمات برخی از مجموعه‌های کارشناسی خودرو آشنا شده باشید. اغلب بعد از یک تماس، کارشناس مربوطه به محل مراجعه می‌کند و تنها به صورت چشمی و نهایتاً با یک قلم تشخیص رنگ اقدام به بررسی خودرو می‌کند. دست‌آخر نیز به خریدار اعلام می‌کند که خودروی مدنظر او رنگ دارد یا خیر. ولی دیگر خبری از گزارش دقیق بررسی سایر اجزای مهم خودرو نیست. این در حالی است که در ماشینچی شما با مجموعه بزرگی از خدمات تست و بررسی فنی آشنا خواهید.

تست داینو

یکی از مدرن‌ترین روش‌های بررسی عملکرد گیربکس، موتور و دیفرانسیل خودرو در دور موتور‌های مختلف، تست Dyno است. در این آزمون پیچیده ایرادات رایج حرکتی خودرو‌ها مانند تقه‌زدن گیربکس، نفس‌تنگی موتور و خرابی مجموعه اگزوز نیز به نمایش درمی‌آید.

دیاگ حرفه‌ای

تقریباً تمام مکانیک‌های فعال در حوزه خودرو یک دستگاه پرتابل Diagnostic یا همان تشخیص خطا‌های ECU خودرو را دارند. نکته مهم اینجاست که کارکرد دقیق دستگاه‌های دیاگ ارتباط مستقیمی با آپدیت بودن آن‌ها دارد. از سوی دیگر برخی از دستگاه‌ها به دلیل ساختار ابتدایی‌شان برخی از ایرادات مهم را نمایش نمی‌دهند. در حالی که ست کامل دیاگ در ماشینچی مطابق با استاندارد‌های خودروسازان جهانی یا براساس استاندارد‌های نمایندگی‌های آنان در ایران، ساخته شده است. ضمن اینکه استفاده از چند دستگاه دیاگ برای عیب‌یابی برخی از خودرو‌های خاص وارداتی، باعث شده تا صحت عملکرد تجهیزات برقی این خودروها، با کمترین خطای فنی، بررسی شود.

تست عملکرد

برای کمتر کسی این موضوع اهمیت دارد که وضعیت اتصالات زیر خودرو به چه صورتی است. یا اینکه مایعات درون خودرو در چه سطحی هستند. خودروی مدنظر مشتریان در این مجموعه برای بررسی صحت عملکرد بخش‌های ناپیدا مانند وضعیت مایع رادیاتور، روغن ترمز، عملکرد تسمه‌ها، زدگی لاستیک، صدای اضافه موتور، جرم موتور و حتی جرم درون اگزوز بررسی می‌شود. همچنین با کمک جک بالابر، قسمت‌های زیرین بدنه، اتصالات تعلیق، بررسی نشتی اجزای مختلف، آسیب‌دیدگی و زنگ‌زدگی کفی خودرو نیز به‌صورت دقیق، تست شده و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

خدمات کارشناسی خودرو ماشینچی شامل چه تست‌هایی است؟

تست رنگ و بدنه

این قسمت اگر نگوییم مهم‌ترین بخش کارشناسی پیش از معامله خودرو در ایران است، بی‌تردید چالش‌برانگیزترین معیار قیمت‌گذاری خرید یا فروش خودرو‌های دست‌دوم به شمار می‌رود. برای مشتریان رنگ شدن یا نشدن خودرو بی‌اندازه اهمیت دارد. چراکه این پدیده حکایت از تصادفی بودن آن دارد. اتاق رنگ مجموعه ماشینچی با همان استاندارد‌های اتاق رنگ خودروسازان ایرانی، ساخته و تجهیز شده است. در این مرحله، تکنسین‌های شرکت با کمک به‌روزترین تجهیزات نوردهی دنیا و در کنار زبده‌ترین کارشناسان بدنه، علاوه بر تشخیص رنگ‌شدگی، صافکاری و حتی تعویض اجزای بدنه، تمامی ارکان شاسی خودرو را نیز بررسی می‌کنند تا هیچ نشانه‌ای از تصادفات، صدمه و نقص، در خودرو نباشد.

تست تایر

یکی از آزمون‌های خاص این مجموعه بررسی وضعیت تایر‌ها از نظر ضخامت آج است. تعیین میزان ساییدگی تایر و دلیل بروز آن می‌تواند وضعیت سیستم تعلیق و فرمان‌پذیری خودرو را به تصویر بکشد.

تست میزان نوردهی

مجموعه ماشینچی، اولین شرکت کارشناسی خودرو در ایران است که آزمون نور را برای چراغ‌های جلو انجام می‌دهد. در این تست، شدت تابش، زاویه تابش و میزان درخشندگی چراغ‌ها براساس استاندارد هر خودرو و به‌صورت مکانیزه محاسبه و ثبت می‌شود. همچنین عملکرد صحیح سایر چراغ‌های بیرونی خودرو نیز در این مرحله، موردبررسی قرار می‌گیرد.

وام خرید خودرو، برگ برنده ماشینچی

هرآنچه تا اینجای کار گفته شد تنها بخش استاندارد فعالیت‌های ماشینچی بوده است. سرویس ویژه این مجموعه ثبت‌نام وام خرید خودرو است. مجموعه ماشینچی وام خرید خودرو تا ۵۰ درصد ارزش خودرو و تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان را تنها با معرفی یک ضامن پرداخت می‌کند. این در حالی است که پرداخت وام تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن خواهد بود. مدت بازپرداخت وام خودرو می‌تواند ۶، ۱۲، ۲۴ و ۳۶ ماهه باشد و پرداخت اقساط در دوره‌های یک ماهه تا سه ماهه امکان‌پذیر است. مشتریان می‌توانند خودروی موردنظر خود را از میان خودرو‌های تولید داخل و یا مونتاژ داخل، که جدیدتر از سال ۹۳ و زیر ۱۰۰ هزار کیلومتر کارکرد دارند، انتخاب و سپس برای معرفی و اخذ تأیید کارشناسی قیمت به این مجموعه منتقل کنند.

بخش طلایی این موضوع مدت‌زمان بسیار کوتاه اعطای وام برای متقاضیانش است. پس از تکمیل مدارک و انتخاب خودرو و بعد از مراجعه حضوری متقاضی، چک وام خودرو در کمتر از ۴۸ ساعت به نام فروشنده خودرو برای تسویه‌حساب نقدی صادر خواهد شد. کل فرایند درخواست وام خودرو به صورت آنلاین انجام شده و نتیجه از طریق پنل کاربری به اطلاع درخواست‌کننده می‌رسد.

خدمات کارشناسی خودرو ماشینچی شامل چه تست‌هایی است؟

مراحل دریافت وام خودرو ماشینچی

دریافت وام خرید خودرو از ماشینچی طی مراحل زیر انجام می‌شود.

۱. اعتبارسنجی اولیه به‌صورت آنلاین و تنها با ورود شماره موبایل و کد ملی جهت بررسی و احراز صلاحیت وام‌گیرنده و ضامن انجام می‌شود. برای وام زیر ۱۰۰ میلیون تومان نیاز به معرفی ضامن نیست. شماره موبایل متقاضی با کد ملی باید مطابقت داشته باشند.

۲. بارگذاری تصویر مدارک هویتی شامل کارت ملی، شناسنامه، مدرک احراز سکونت، ثبت‌نام سامانه ثنا، آخرین گردش سه‌ماهه حساب بانکی. (ارائه اصل مدارک بارگذاری شده در مرحله آخر و مراجعه حضوری)

۳. پس از تأیید مدارک توسط کارشناسان ماشینچی به‌منظور معامله امن خودرو و بررسی وضعیت اعتباری متقاضی، میزان وام مجاز دریافتی خرید خودرو محاسبه شده و در پروفایل کاربری ماشینچی به اطلاع متقاضی خواهد رسید.

۴. انتخاب خودرو براساس میزان وام تعلق گرفته توسط متقاضی؛ خودروی انتخابی باید در مدت ۱۰ روز و از میان خودرو‌های داخلی یا مونتاژ داخل با کارکرد زیر ۱۰۰ هزار کیلومتر و تولید سال ۹۳ به بعد باشد. خودروی معرفی‌شده توسط متقاضی به‌منظور اطمینان از صحت حقوقی و سلامت فنی در ماشینچی در مدت‌زمان ۱۵۰ دقیقه به‌صورت حضوری و توسط کارشناس خودرو در محل بررسی شده و در صورت تأیید کارشناسان، آماده خرید خواهد بود.

۵. کلیه مدارک خودرو به نام خریدار صادر خواهد شد. خودروی کارشناسی شده پس از تأیید توسط کارشناسان، تعویض پلاک شده و هم‌زمان با تنظیم سند رسمی با فروشنده تسویه‌حساب نقدی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین