کد خبر: ۷۱۶۷۶۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶
سالانه حدود ۲۰ میلیون سگ برای استفاده از گوشت در چین کشته می‌شوند

تصاویر| جشنواره‌ وحشیانه کشتار حیوانات؛ از آتش زدن گاو‌ها در برزیل تا کشتار سگ‌ها در چین!

ماه گذشته جشنواره "یولین" برای کشتار سگ‌ها در چین برگزار شد. با این وجود، این رویداد جنجالی تنها جشنواره خشونت آمیزعلیه حیوانات در سرتاسر جهان نیست.
تصاویر| جشنواره‌ وحشیانه کشتار حیوانات؛ از آتش زدن گاو‌ها در برزیل تا کشتار سگ‌ها در چین!
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه بریتانیایی "سان" در گزارشی به چندین جشنواره و رویداد که در آن حیوانات به شکلی وحشیانه ذبح می‌شوند و یا مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند پرداخته است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این روزنامه می‌نویسد:"در جشنواره گوشت سگ "یولین" امسال بیش از هزار سگ کشته شدند. سگ‌های بالغ تا ۱۰۰ پوند فروخته می‌شدند و از گوشت آنان در تهیه سوپ و خورش استفاده می‌شود. این جشنواره در مطنقه خودمختار "گوانگ شی" در چین به مدت ده روز برگزار می‌شود. سگ‌های بالغ و نابالغ زنده زنده جوشانده و یا کشته می‌شوند. تخمین زده شده که سالانه بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون سگ برای استفاده از گوشت شان در چین کشته می‌شوند".

این روزنامه در ادامه می‌افزاید: "در جشنواره "گاو آتشین" یا تورو جوبیلو در هفته دوم نوامبر در مدیناسلی اسپانیا طبق سنتی باستانی که مرتبط با پایان اشغال ۸۰۰ ساله آن منطقه در سال ۱۴۹۲ میلادی بوده، شاخ‌های یک گاو نر به آتش کشیده می‌شوند. این حیوان وحشت زده در حالی که سرش نیز مشتعل می‌شود با وحشت می‌دود و تماشاگران آن را تشویق می‌کنند. در نهایت، برای خاموش کردن شعله آتش، گاو با سر در دیوار‌ها فرو می‌رود".

"سان" در ادامه می‌نویسد"هر ساله در نم تونگ" در دهکده‌ای در نزدیکی هانوی پایتخت ویتنام خوک‌ها ذبح می‌شوند چرا که عقیده مردمان محلی بر آن است که خون خوک باعث بخت و اقبال می‌شود. این رویداد ۸۰۰ سال قدمت دارد. گفته می‌شود ریشه آن به کشتن دو گراز وحشی برای تغذیه سربازانی باز می‌گردد که با مهاجمان می‌جنگیدند. شرکت‌کنندگان پول خود را در خون خوک فرو می‌برند به امید آن که موفقیت خوبی در زندگی نصیب‌شان شود. خوک‌ها در این مراسم جیغ می‌کشند و آزار می‌بینند".

روزنامه "سان" می‌نویسد:"جشنواره "گادهیمای" در نپال دو روزه است و هر پنج سال یکبار برگزار می‌شود و یک مرد به جلوی صف می‌رود تا یک حیوان را با قمه بکشد. این رویداد جشنی است که توسط برخی هندو‌ها برگزار می‌شود و آخرین بار در سال ۲۰۱۹ میلادی برگزار شد و به دلیل قربانی شدن حیوانات بسیارغیر قانونی اعلام شد. در جریان آن بیش از سه هزار بز، مرغ و کبوتر قمه سر بریده شدند. بسیاری از حیوانات سرشان از بدن‌شان به طور کامل جدا نشده بود و درد می‌کشیدند.

ارزیابی سال ۲۰۱۴ میلادی نشان می‌دهد که بین ۳۰ تا ۲۰۰ هزار حیوان در جریان این مراسم ذبح شده‌اند. از جمله مراسم دردناک دیگر برای حیوانات می‌توان به "کوتس کال پاتو" به معنای "رقص اردک خفه شده" اشاره کرد؛ جشنواره‌ای است که تا سال ۲۰۱۶ میلادی در سیتیلکوم مکزیک برگزار می‌شد. طبق باور بومیان آن منطقه با کشتار حیوانات به روش‌های بیرحمانه فصل بارندگی از راه می‌رسد. این جشنواره در سال ۲۰۱۶ میلادی ممنوع اعلام شد. در این جشنواره مردان با یکدیگر رقابت می‌کردند تا اولین نفری باشند که اردک را از یک قطعه طناب معلق پایین می‌کشد.

جشنواره وحشتناک دیگر در آفریقای جنوبی تحت عنوان Umkhosi Ukweshwama است که در آن مردان جوان گاو‌های نر را در اطراف منطقه‌ای محافظت شده با حصار تعقیب کرده و آنان را به قتل می‌رساندند. مرگ حیوانات بیش از ۲۰ دقیقه به طول می‌انجامد و به طور معمول با شکستگی گردن یا خفه شدن همراه است.

"تورو ولا وگا" جشنواره دیگری در اسپانیا است که اکنون ممنوع شده اما در آن نیز یک گاو نر جوان به عنوان بخشی از رقابت قرون وسطایی که قدمت آن به قرن شانزدهم باز می‌گردد شکنجه می‌شد. گاو پیش از کشته شدن با نیزه شکنجه شده و دم‌اش قطع می‌شد.

جشنواره "فارا دو بوئی" به معنای جشنواره گاو‌ها که پیش‌تر از فوریه تا عید پاک ادامه داشت در برزیل برگزار می‌شد و در سال ۱۹۹۷ میلادی ممنوع اعلام شد. این رویداد باعث مرگ گاو‌های بی‌شماری شد؛ گاو‌ها در آن مراسم با چاقو آسیب می‌دیدند و کور می‌شدند.

همچنین به چشم گاو‌ها در این مراسم فلفل مالیده می‌شد و برخی از گاو‌ها به وسیله بنزین و آتش سوزانده می‌شدند. پس از مرگ گاو‌ها گوشت آنان بین شرکت کنندگان در مراسم توزیع می‌شد. شرکت‌کنندگان در مراسم باور داشتند که گاو‌ها به طور نمادین نماد یهودا بودند که به عیسی مسیح خیانت کرده بود و در نتیجه، باید مجازات می‌شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
15
2
سلام علیکم
اینکه اقوام و ملل مختلف جهان طبق آداب و رسمشان چه می‌خورند. به خودشان مربوط است. من خوشحالم که مسلمانم و طبق احکام الهی از بهترین و پاکیزه ترین نعمات خداوند ارتزاق میکنم.
لیکن توحش در رفتار با حیوانات، گیاهان و حتی طبیعت بی‌جان ( تخریب طبیعت) شنیع و ناپسند است
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
0
17
من به عنوان یک انسان در برابر طبیعت از کرده همنوعانم شرمنده ام.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین