کد خبر: ۷۱۶۷۹۰
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶

رشت هم قرمز شد

استان گیلان نیز در جدیدترین نقشه‌ای که ماسک منتشر کرده وضعیتش همچنان روبه‌راه نیست و اوضاع‌اش رو به وخامت می‌رود.
رشت هم قرمز شد
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت بهداشت در تشریح آخرین جزییات از شمار ابتلا و متوفیان کرونا در کشور اعلام کرد که ۱۴۰ تن از هموطنان بر اثر کرونا جان باخته و سه هزار ۲۹۶ تن دیگر نیز تحت مراقبت های ویژه هستند.

همچنین در گزارش‌های وزرات بهداشت از شناسایی بالغ بر ۱۶ مبتلا جدید کرونا خبر داده شد که نشان دهنده خیز مجدد بیماری و به قول بهداشتی‌ها آغاز پیک جدید کرونا ویروس در کشور است.

گرچه گسیل رنگ قرمز کرونایی از شرق به مرکز و غرب و شمال کشور نیز در نقشه منتشر شده از ماسک نیز موید خیز جدید شیوع بیماری در کشور است.

بر اساس نقشه‌‌ ماسک، شهرستان رشت نیز در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته در حالیکه پیشتر، شهرستان آستارا نیز در چنین وضعیتی قرار داشت.

علاوه بر وخامت حال دو شهرستان در مرکز استان و غرب آن، شهرستان های رودسر، رودبار، بندرانزلی، صومعه‌سرا، فومن و رضوانشهر نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در جدیدترین اظهارنظرهای خود خبر از صعود و خیز بیماری کرونا در استان داده و همچنین هشدار داده‌اند که با شیوع سویه های جدید، ابتلا به این بیماری در استان تشدید خواهد شد.

مردم به ویژه شهروندان رشتی هم به شدت از وضعیت پیش آمده نگران هستند و همچون گذشته از سهل انگاری های غیر منطقی آنها دلخور‌ند.

شهروندان رشتی می‌گویند کرونا با جان آنها در ارتباط است و سهل انگاری مردم منطبق با رفتار های دوگانه مسوولان‌ در تصمیم سازی ها و اجرای تصمیمات‌شان‌ است.

آنها می‌گویند دولت بسته های تشویقی برای آسیب‌دیدگان کرونا در نظر نگرفته و اعمال محدودیت‌های اجباری نیز نمی تواند مانع حضور آن‌ها در اجتماع شود.

گروهی دیگر از نخبگان در رشت معتقدند دولت باید سیستم هوشمند مدیریت بیماری را دنبال کند و معیار فعالیت و تردد افراد در اجتماعات، کرونا نداشتن آنها باشد.

اکنون حدود ۱۶ ماه از شیوه بیماری کرونا در استان می‌گذرد و علیرغم شمار بالای مبتلایان و فوت شدگان برخی ها همچنان سهل انگاری را در پیش گرفته که این رفتار منسوخ باید تغییر کند.

واکسیناسیون عمومی البته با سرعت کم اقشار پر خطر و گروه های در معرض تهدید گرچه توانسته تا حدودی شیوع افسارگسیخته ویروس وحشی کرونا را کنترل کنید اما همواره، رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی است که می‌تواند سهم قابل توجهی در حفظ سلامتی افراد و جامعه را به همراه داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین