کد خبر: ۷۱۶۹۴۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸

خوزستانی‌ها آب ذخیره کنند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: در این وضعیت تنش آبی بهتر است هر خانه حداقل یک مخزن ذخیره‌سازی داشته باشد. بهتر است به ازای هر نفر در خوزستان ۱۰۰ لیتر در شبانه‌روز ذخیره آبی در خانه وجود داشته باشد.
خوزستانی‌ها آب ذخیره کنند
آفتاب‌‌نیوز :

محمدرضا کرمی نژاد مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب خوزستان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در هیچ کدام از شهرهای استان خوزستان بجز اندیکا و دهدز مشکل حادی که تنش آبی ایجاد کند وجود ندارد زیرا از نظر زیرساختی مشکلات خاصی نداریم و کوچکترین مشکلات به وجود آمده که عمدتا در بحث تعمیرات بوده است، مدیریت شده‌اند.

وی افزود: از مجموع دو هزار و ۸۰۰ روستایی که تحت پوشش آبفا خوزستان است، حدود ۸۰ تا ۹۰ روستا تحت تنش آبی قرار گرفته‌اند که با برنامه‌ریزی‌های در نظر گرفته شده تعداد روستاهای تحت تنش آبی در خوزستان در حال کاهش است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: در بخش روستایی
بیشترین مشکلات در حال حاضر مربوط به بخشی از روستاهای هویزه است که با حدود ۶ تانکر سیار در حال آبرسانی به این روستاها هستیم.

وی ادامه داد: چهار میلیون و ۶۹۵ هزار مشترک آبفا و یک میلیون و ۴۸۰ هزار اشتراک آب در خوزستان وجود دارد که روزانه به صورت میانگین حدود دو میلیون و ۱۵۸ هزار مترمکعب آب برای این جمعیت تولید می‌شود.

محمدرضا کرمی نژاد تصریح کرد: در حال حاضر ۳۶ هزار مترمکعب حجم دستگاه‌های آب شیرین‌کن در جنوب استان خوزستان است. ظرفیت ۸۷ هزار و ۵۰۰ مترمکعب آب شیرین‌کن نیز به این میزان افزوده خواهد شد که در حال عقد قرارداد در این زمینه هستیم. در سال ۱۴۰۱ ظرفیت آب شیرین‌کن‌های جنوب استان خوزستان به حجمی حدود ۱۳۳ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز خواهد رسید.

وی با اشاره به کیفیت آب خوزستان بیان کرد: دو شاخص میکروبی و کلرسنجی در بررسی وضعیت آب شرب اهمیت دارد که میانگین میکروبی آب شرب خوزستان ۹۶.۶درصد (عاری از میکروب ) است واین شاخص در سطح کشور ۹۸.۹ درصد است و میانگین کلرسنجی آب در خوزستان ۸۲.۶ درصد و در کشور ۹۱.۸۵ درصد است.

کرمی نژاد عنوان کرد: آب شرب در امیدیه به دلیل بالا بودن سولفات مقداری مزه شوری گرفته که البته مشکل بهداشتی نیست.

وی با اشاره به تنش آبی سال جاری اذعان کرد: در سال آبی جاری به دلیل کاهش بارش‌ها، مشکلات خاصی در تامین آب داریم. مشابه این مشکلات را در سال ۹۷ داشتیم اما تنش آبی امسال حادتر و بیشتر از آن سال است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: در این وضعیت تنش آبی بهتر است هر خانه حداقل یک مخزن ذخیره‌سازی داشته باشد. بهتر است به ازای هر نفر در خوزستان ۱۰۰ لیتر در شبانه‌روز ذخیره آبی در خانه وجود داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
0
0
فقط خوزستانی‌های؟
مشهد یک هفته است آب از ساعت 10 صبح تا 10-11 شب قطع است، اما عجیب آن که هیچ کجا این مصیبت منعکس نشده. در تماس با امداد آب میفرمایند ما هیچگونه محدودیتی اعمال نکردیم. هر یک ساعت یکبار 2-3 دقیقه آب جاری میشود اما باز تا دفعه بعدی که یکساعت یا کمی بیشتر طول میکشد آب کاملا قطع میشود. سیستم آبرسانی منزل کاملا سالم و صحیح میباشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
0
0
درآمد ایران از خوزستان است. وضعیت این روزهای خوزستانیهای قابل قبول نیست
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین