کد خبر: ۷۱۷۱۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸

خصوصیات سکان دار وزارت کار دولت سیزدهم

یک فعال حوزه کار لیاقت گرایی و قانون پذیری را از خصوصیات سکان دار وزارت کار دولت سیزدهم می داند و معتقد است که برای موفقیت باید به اصل سه جانبه گرایی بها بدهد.
خصوصیات سکان دار وزارت کار دولت سیزدهم
آفتاب‌‌نیوز :

عبدالله مختاری درباره خصوصیات سکان دار وزارت کار در دولت سیزدهم اظهار کرد:اولین و مهمترین ویژگی که وزیر کار دولت سیزدهم باید داشته باشد، لیاقت گرایی است و باید بر مبنای شایستگی و لیاقت گرایی انتخاب شود.


وی ادامه داد: ما باید به مغزها و ایده ها توجه کنیم نه اینکه طرز فکر یا جناح افراد چیست؟ باید ببینیم کسی که برای این تصدی انتخاب می کنیم چقدر می تواند برای مملکت و مردم مفید باشد.


این فعال حوزه کار افزود: اینکه افراد را به این دلیل که در برخی مسایل هم عقیده با نظرات ما نیستند در حاشیه قرار بدهیم درست نیست؛ هر کسی که به عنوان وزیر کار در دولت سیزدهم انتخاب می شود باید خصوصیت لیاقت گرایی را سرلوحه اقدامات خود قرار بدهد.


مختاری گفت: وزیر به شخصه یک نفر است ولی افرادی که برای اجرا می گذاریم مهم است. بعضاً افراد را در جایی قرار می دهیم ولی می بینیم ایده ها، تجربیات و نظرات ارزشمندی دارند که به کار می آید.

مختاری با بیان اینکه برای اداره وزارت کار به شخصی دلسوز و کارآمد نیاز داریم، گفت: انتظار می رود وزیر کار فردی دلسوز و آگاه به مسایل روز جامعه کارگری و آشنا به مشکلات و مطالبات کارگران باشد. ضمن آنکه به قانون کار و اجرای آن توجه کند.

به گفته این فعال حوزه کار، اگر وزیر کار دولت سیزدهم اصل سه جانبه گرایی را بپذیرد و بر مبنای سه جانبه گرایی عمل کند، موفق خواهد بود.

مختاری در پایان با بیان اینکه مشکل ما در کشور کمبود قانون نیست، اظهار کرد: معتقدم ما در کشور قانون کم نداریم، متاسفانه مجری قانون نداریم. در بحث قانون کار از اصلاح و بازنگری سخن میگوییم در حالی که قانون کار بخشهایی دارد که هنوز اجرا نکرده ایم و وقتی قانون اجرا نشده نمی توان گفت که ایراد دارد یا ندارد، بنابر این وزارت کار مدیری نیاز دارد که به دور از قانون گریزی، قانون پذیر باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
0
0
انشاالله که دغدغه کارگر و بازنشسته برایش مهمتر از اجرای فرامین روزی‌نامه کیهان و برخی اعضای مجلسِ باشد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین