کد خبر: ۷۱۷۳۰۵
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵

تمجید دستیار کی‌روش از بیرانوند/عکس

مربی سابق دروازه‌بان‌های تیم ملی فوتبال ایران و دستیار کارلوس کی‌روش از حضور علیرضا بیرانوند در تیم بواویستا پرتغال استقبال و از دروازه‌بان ایران تمجید کرد.
تمجید دستیار کی‌روش از بیرانوند/عکس
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران بعد از گذشت یک سال از حضورش در تیم آنتورپ بلژیک، قید حضور در این تیم را زد و به صورت قرضی راهی تیم بواویستا پرتغال شد.

این موضوع باعث شده است تا توجه رسانه‌های پرتغال به این انتقال به واسطه درخشش دیگر ملی پوشان ایران در لیگ این کشور بالا بگیرد. از سوی دیگر، حضور کارلوس کی روش و دستیاران سابق او در تیم ملی ایران و آشنایی با ملی پوشان کشورمان نظرات کارشناسی بعضی از آنها را هم در پی داشته است.

روزنامه «ابولا» پرتغال در گزارشی با تیتر «بیرانوند: از چوپانی و بی خانمانی تا دروازه بانی» به زندگی سخت و دشوار بیرانوند در دوران کودکی و فرارش به تهران پرداخته است؛ دروازه بانی که با وجود محدودیت‌ها و مشکلات زیاد توانست موفقیت‌های بزرگی از جمله مهار پنالتی کریستیانو رونالدو ستاره تیم ملی پرتغال در جام جهانی روسیه را رقم بزند.

در بخشی از این گزارش آمده است: «بیرانوند قبل از انتقال به تیم پرسپولیس، در تیم نفت تهران بازی می‌کرد؛ باشگاهی که بر کیفیت او تاثیر گذاشت و به عنوان چهره بزرگی در دروازه تیم ملی با کارلوس کی روش ظاهر شد. الکساندر لوپز مربی دروازه بان های ایران بود که بعداً به تثبیت یکی از بزرگترین استعدادهای یک نسل بزرگ در ایران کمک کرد. یکی از محبوبترین بازیکنان ایران که به دلیل مقاومت شگفت انگیز و بیشتر به خاطر روحیه بازیگوشی در رختکن، مورد ستایش و تمجید همه قرار گرفت. لوپز از دیدن بیرانوند در پرتغال خوشحال است؛ این آرزویی است که بیرانوند همیشه آن را داشت و اکنون با چند هموطن خود در لیگ ما حضور دارد.»

تمجید دستیار کی‌روش از بیرانوند/عکس

ابولا در ادامه خبر داده است که بیرانوند در سال ۲۰۱۹ از دو تیم ریوآوه و ویتوریا گیمارش پرتغال هم پیشنهاد داشته و در آستانه پیوستن به یکی از این تیم‌ها بوده است که در نهایت این انتقال عملیاتی نشده.

این روزنامه همچنین با الکساندر لوپز که در مقطعی در تیم ملی ایران با بیرانوند کار کرده بود، گفتگویی را انجام داده است. لوپز گفت: بیرانوند تمام ویژگی‌های لازم را دارد. او قد بلند است و با قدرت پرش، بر بازی هوایی مسلط است. سرعت عکس العمل او بالا است. بی راوند در بازی با پا هم بسیار قوی است و همیشه از توانایی‌هایش مطمئن است.

مربی سابق دروازه بان های تیم ملی ایران افزود: فوق العاده ترین و متمایزترین ویژگی بیرانوند، قدرت پرتاب دست‌های او است. او می‌تواند توپ را به راحتی تا نیمه زمین حریف پرتاب کند.

لوپز همچنین تضمین می‌دهد که روند هماهنگی و سازگاری بیرانوند با تیم بواویستا راحت خواهد بود. وی گفت: بیرانوند در رختکن بازی‌های زیادی انجام می‌دهد و همیشه با همبازیانش سروکله می‌زند. او حتی می‌داند که چگونه بعضی از ترفندهای جادویی را انجام بدهد. فکر می‌کنم سازگاری او -در پرتغال- بسیار سریع و آسان خواهد بود. همه بیرانوند را دوست دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین