کد خبر: ۷۱۷۳۶۱
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۶

آلبی سلسته چگونه می‌تواند قهرمان کوپا آمریکا شود؟

تیم ملی فوتبال آرژانتین در دیدار فینال کوپا آمریکا باید به مصاف برزیل برود.
آلبی سلسته چگونه می‌تواند قهرمان کوپا آمریکا شود؟
آفتاب‌‌نیوز :

دیدار فینال قابت‌های کوپا آمریکا ۲۰۲۱، بامداد فردا میان تیم‌های ملی فوتبال آرژانتین و برزیل برگزار خواهد شد. آرژانتین و برزیل بهترین تیم‌های این مسابقات بوده اند و هر ۲ جایگاه واقعی خود را در فینال به دست آورده اند.

آلبی سلسته در ۴ بازی مرحله گروهی، ۳ پیروزی و یک تساوی به دست آورد. آرژانتینی‌ها در مرحله یک چهارم نهایی اکوادور را ۳ بر صفر شکست دادند و در بازی نیمه نهایی با نتیجه ۳-۲ کلمبیا را شکست دادند. امیلیانو مارتینز، دروازه بان تیم ملی آرژانتین قهرمان تیم ملی کشورش مقابل کلمبیا بود و با عملکرد خوبش نقش موثری در رساندن این تیم به فینال کوپا آمریکا داشت.

برزیل، سخت‌ترین حریف ممکن برای تیم ملی آرژانتین
آرژانتین در حالی باید در فینال به مصاف برزیل برود که این تیم سخت‌ترین حریف خود را پیش رو خواهد داشت. برزیل ۶ بازی در کوپا آمریکا ۲۰۲۱ تاکنون ۱۲ گل به ثمر رسانده و فقط ۲ گل دریافت کرده است. رقابت ابدی ۲ ملت بامداد یکشنبه وارد فصل جدیدی خواهد شد.

آرژانتین برای پیروزی مقابل حریف قدرتمند خود باید ۵ کار اساسی انجام دهد که در این گزارش به آن می‌پردازیم.

۱- دادن آزادی عمل کافی به لیونل مسی
بدون شک لیونل مسی بهترین بازیکن کوپا آمریکا ۲۰۲۱ بوده است. مسی تاکنون در این رقابت‌های قاره‌ای ۴ گل به ثمر رسانده و ۵ پاس گل داده است. مهاجم بارسلونا برای آرژانتین بازیکنی مسئولیت پذیر بوده و برای پایان دادن به طلسم ناکامی ۲۸ ساله آرژانتین در کوپا آمریکا دست به هر کاری می‌زند.

از طرف دگر شاید این رقابت‌ها آخرین شانس او برای پیروزی در مسابقات قاره‌ای باشد. منتقدان مسی همیشه فقدان یک جام بزرگ بین المللی در کارنامه او را دلیل این موضوع دانسته اند که او بزرگ‌ترین بازیکن تاریخ نیست؛ بنابراین یک قهرمانی ملی می‌تواند برای مسی بسیار مهم باشد.

او بازی زیبایی ارائه می‌کند و فوتبال را به ورزشی تماشاگر پسند‌تر تبدیل می‌کند. مسی در حمله توسط لوتارو مارتینز و نیکولاس گونزالس پشتیبانی می‌شود.

مدافعانی مانند تیاگو سیلوا و مارکینوس قادر به مهار ۹۰ دقیقه‌ای فوق ستاره ای، چون مسی نیستند. آرژانتین باید شرایطی فراهم کند که مسی بتواند بازی مدنظرش را انجام دهد.

۲- قرار دادن رودریگو دی پل و جیووانی لو سلسو در ترکیب اصلی
جیووانی لو سلسو و رودریگو دی پل در زمینه بازیسازی برای لیونل مسی کار بزرگی انجام داده اند. دی پل و لو سلسو برای آرژانتین در مرکز زمین بازی‌های خوبی ارائه کردند و هر ۲ توانایی ایجاد خطر روی دروازه حریفان را دارند.

به این ترتیب تیم‌ها دیگر نمی‌توانند با مهار کردن مسی آرژانتین را متوقف کنند. دی پل در میانه میدان برای تیم لیونل اسکالونی حضوری کارآمد داشته و در هر ۲ طرف زمینکمک حال تیمش بوده است. داشتن دی پل و لو سلسو تحرک بیشتری به بازی آرژانتین می‌دهد. این ۲ بازیکن با حضور در زمین، آرژانتین را به تیمی تبدیل می‌کنند که می‌تواند با روش‌های مختلف به حریف آسیب برساند.پ

۳- مهار نیمار
نیمار بهترین بازیکن برزیل در کوپا آمریکا ۲۰۲۱ بوده است. او مهارت‌های خارق العاده خود را بار دیگر در مستعطیل سبز به نمایش گذاشته است. نیمار در هر دو بازی اخیر تیم ملی کشورش مقابل آرژانتین به عنوان بازیکن مسابقه انتخاب شد.

او در ۱۰ دیدار خود مقابل آلبی سلسته ۳ گل به ثمر رسانده و ۴ پاس گل داده است.

اگر نیمار نتواند توانایی‌های خودش را در این دیدار ارائه کند، مطمئنا برزیل از کمبود خلاقیت رنج خواهد برد. به جز لوکاس پاکتا در تیم ملی برزیل هیچ بازیکنی وجود ندارد که به اندازه کافی توانایی بازیسازی داشته باشد؛ بنابراین یکی از روش‌های بارز مهار برزیل مهار نیمار است.


۴- در نظر گرفتن قدرت بازیکنان نیمکت نشین برزیل
تیته نسبت به تمایل بیش از حد برزیل به نیمار احتیاط کرده است. او تلاش کرده تا به طور مداوم از سیستم‌های جایگزین در طول مسابقات استفاده کند. سرمربی برزیل ترکیب خود را به صورت چرخشی تعیین می‌کند و همچنین از قدرت نیمکت تیمش نیز به خوبی استفاده کرده است.

برزیل در هر بازی ۵ تعویض انجام داده و بازیکنان جایگزین پس از ورود به زمین معمولاً اوضاع را در خط میانی و خط حمله به سود تیمشان تغییر می‌دهند. این موضوع به برزیلی‌ها کمک کرد تا در نیمه دوم مسابقات قبلی بر حریفان خود مسلط شوند.

آرژانتین نیز از نیمکت قدرتمندی برخوردار است، اما سرمربی این تیم باید توانایی‌های بازیکنان ذخیره برزیل را هم در نظر بگیرد تا در نیمه دوم دچار غافلگیری نشود.

آرژانتین در انتخاب نیمکت نیز واقعاً کوتاه نیست. اما آن‌ها به خوبی می‌توانند در طول بازی پرسنل خود را مدیریت کنند.

۵- خنثی کردن تهدید ضد حملات تیم ملی برزیل
با وجود تمام استعداد‌های هجومی که برزیل در اختیار دارد، این تیم تاکنون در کوپا امریکا ۲۰۲۱ رویکردی کاملاً محتاطانه اتخاذ کرده است.

دنیلو و رنان لودی به عنوان مدافعان کناری آغاز کننده حملات هستند، اما آن‌ها در یک سوم نهایی حریفان خیلی ماجراجو نبوده اند. برخلاف آرژانتین، تیم ملی برزیل تلاش خواهد کرد تا مالکیت توپ را در اختیار داشته باشد. بازیکنان این تیم سرعت بالایی در خط حمله دارند و از توانایی بالایی برای حفظ توپ برخوردار هستند.

آرژانتین باید از توانایی برزیل در ضد حملات بترسد و هر زمان که مالکیت توپ را از دست داد، بازی محتاطانه‌ای در پیش بگیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین