کد خبر: ۷۱۷۵۴۲
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۷

سفر میلیاردر انگلیسی به لبه فضا با موفقیت پایان یافت

ریچارد برانسون میلیاردر ۷۱ ساله انگلیسی به همراه پنج نفر دیگر بعد از سفر تاریخی روز یکشنبه به وقت محلی، به لبه فضا با موفقیت به زمین بازگشت.
سفر میلیاردر انگلیسی به لبه فضا با موفقیت پایان یافت
آفتاب‌‌نیوز :

راکت هواپیمابر این میلیاردر انگلیسی که ساخت شرکت خودش ویرجین گالاتیک است، برای سفری ۹۰ دقیقه‌ای در آسمان نیومکزیکو در آمریکا پرتاب شد و تا ارتفاعی پرواز کرد که آسمان در آن سیاه و افق زمین محو می‌شود.

به گزارش سی ان ان، برخلاف سفرهای فضایی سنتی که فضانوردان دور زمین می چرخند و روزها در فضا شناور هستند ، این سفر کوتاه بود اما این فضاپیما بیش از ۵۰ مایل بالاتر از زمین رفت که دولت آمریکا در نظر دارد بدین وسیله مرز فضا را مشخص کند.

برانسون پس از این پرواز موفقیت آمیز خانواده خود را در آغوش کشید و با حضور در نشستی خبری گفت: فضا باید برای همه قابل دسترسی تر باشد.

میلیاردر انگلیسی افزود: می خواهیم نسل بعدی رویاپردازان را به فضانوردان امروز و فردا تبدیل کنیم.

وی اضافه کرد: اگر تاکنون رویایی داشته اید اکنون زمان آن است که به واقعیت بپیوندد. به آغاز (طلوع) عصر جدید فضایی خوش آمدید.

به گزارش سی ان ان، میان دو میلیاردر آمریکایی و انگلیسی، جف بیزوس (موسس آمازون) و ریچارد برانسون، برای زودتر رسیدن به فضا رقابت بود که میلیاردر انگلیسی برنده این رقابت شد.

برانسون قصد دارد از سال آینده برای این پرواز استثنایی بلیت بفروشد. او نخستین بار در سال ۲۰۰۴ قصد ساخت هواپیمای فضایی داشت اما مشکلات فنی از جمله یک سانحه مرگبار در سال ۲۰۱۴ این پروژه فضایی را به یکی از دشوارترین ماموریت‌های این میلیاردر ماجراجو تبدیل کرد.

واکنش برنی سندرز به این سفر فضایی
به گزارش ایرنا، برنی سندرز سناتور مستقل و سوسیالیست ایالت ورمونت در واکنش غیر مستقیم به سفر ریچارد برانسون به فضا اعلام کرد: در روی کره زمین و در آمریکا به عنوان ثروتمندترین کشور این کره خاکی، نیمی از مردم با دستمزد بخور و نمیر زندگی می کنند.

وی افزود:مردم برای تامین مواد غذایی و رفتن به دکتر با سختی مواجه هستند اما ثروتمندترین مردان جهان (در این کشور) به فضا سفر می کنند!

این سناتور آمریکایی تاکید کرد: بله وقت آن رسیده که از میلیاردرها مالیات گرفته شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین