کد خبر: ۷۱۷۶۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴

بازتاب قهرمانی ایتالیا در رسانه‌های جهان

پیروزی ایتالیا برابر انگلیس و ربودن جام قهرمانی رقابت های یورو ۲۰۲۰ از کشور میزبان، بازتاب گسترده ای در روزنامه های جهان داشته است.
بازتاب قهرمانی ایتالیا در رسانه‌های جهان
آفتاب‌‌نیوز :

تیم ملی فوتبال ایتالیا در فینال رقابت های فوتبال یورو ۲۰۲۰ توانست در جدالی جذاب و هیجان انگیز تیم انگلیس را در خانه اش در استادیوم ومبلی لندن و در حضور پرشمار تماشاگران شکست دهد تا بار دیگر بر بام فوتبال اروپا بنشیند.

روزنامه ایتاالیایی و معروف «گاتزتا دلو اسپورت» با تیتر «بسیار عالی»، پیروزی تیم ملی فوتبال ایتالیا معروف به آتزوری و قهرمانی در اروپا را جشن گرفت.

روزنامه انگلیسی گاردین نیز با تیتر «خیلی نزدیک» به بازی فینال میان ایتالیا و انگلیس پرداخت و به این موضوع اشاره کرد که تیم ملی انگلستان به کسب جام قهرمانی فوتبال اروپا پس از ۶۰ سال خیلی نزدیک بود اما در نهایت رقابت را در ضربات پنالتی واگذار کرد. عکس صفحه اصلی این روزنامه، تصویری از «گرت ساوتگیت» مربی تیم ملی انگلیس است که «ساکا» بازیکن ۱۹ ساله و جوانش را در آغوش گرفته؛ «ساکا» یکی از بازیکنانی بود که شب گذشته ضربه پنالتی خود را از دست داد.

«مترو» دیگر روزنامه انگلیسی نیز با اختصاص دادن عکس صفحه نخست خود به چهره مغموم «گرت ساوتگیت» و «ساکا»، مربی و بازیکن تیمی ملی انگلیس در تیتر نخست خود نوشت: «سه شیرها مایه غرور ما هستند»؛ سه شیرها لقب تیم ملی فوتبال انگلیس است.

روزنامه «دیلی میرور» با استفاده از عکسی مرتبط با از دست رفتن آخرین ضربه پنالتی تیم ملی انگلیس در تیتر نخست و اصلی خود از عنوان «دل شکسته» استفاده کرد اما در زیرتیر آورده که تیم ملی انگلیس علی رغم شکست در ضربات پنالتی، مایه افتخار یک ملت شدند.

روزنامه اسپانیایی زبان مارکا نیز عکس نخست خود را به لحظه بالا بردن جام قهرمانی یورو ۲۰۲۰ توسط «جورجو کیه لینی» کاپیتان تیم ملی ایتالیا اختصاص داده است و از واژه «Wembleyazo» به معمای فتح ومبلی برای تیتر اصلی استفاده کرده است.

«آاس» دیگر روزنامه معروف اسپانیایی با به تصویر کشیدن شادی بازیکنان تیم فوتبال ایتالیا از تیتر بزرگ «خیلی خوب» استفاده کرد.

روزنامه فرانسوی «اکیپ» نیز با به تصویر کشیدن لحظه ای از شادی و حسرت بازیکنان دو تیم، از تیتر بزرگ «شکست ناپذیر» برای توصیف تیم ملی ایتالیا استفاده کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
هموطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
0
0
نتیجه بها دادن به جوانان پیروزی و رسیدن به مرحله نهایی است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین