کد خبر: ۷۱۷۶۸۰
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۰
واکسن‌های اختصاص داده شده پاسخگوی نیاز نیست

نماینده زاهدان: در استان شدیداً با کمبود اکسیژن مواجه هستیم

نماینده زاهدان با بیان اینکه در سیستان و بلوچستان با کمبود اکسیژن مواجه هستیم، گفت: میزان دوز واکسن اختصاص داده شده به استان کفایت نمی‌کند و باید افزایش یابد.
نماینده زاهدان: در استان شدیداً با کمبود اکسیژن مواجه هستیم
آفتاب‌‌نیوز :

فداحسین مالکی در جلسه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونای استان سیستان و بلوچستان که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونین این وزارتخانه برگزار شد، اظهار داشت: بازدیدهایی که از برخی بخش‌های بیمارستانی استان داشته‌ایم تخت خالی موجود بوده اما کادر درمانی برای راه‌اندازی وجود نداشته است.

نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: در استان شدیداً با کمبود اکسیژن مواجه هستیم. واکسن‌هایی که تاکنون به استان اختصاص داده شده پاسخگوی نیاز نیست و حتماً باید افزایش یابد. پیشنهاد ما واکسیناسیون افراد بالای 17 سال در استان است تا از شیوع کرونای دلتا در کشور جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه شرایط شیوع کرونا در سیستان و بلوچستان بحرانی است، بیان کرد: آمارهای غیررسمی در زمینه ابتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان بیش از آمار رسمی است که برای مدیریت صحیح باید مورد توجه متولیان قرار گیرد؛ در خیلی از مناطق روستایی استان آمار فوت شدگان در زمینه کرونا ثبت و ضبط نمی‌شود.

اسماعیل حسین‌زهی نماینده مردم خاش نیز در این جلسه اظهار داشت: شهرستان‌های حوزه انتخابیه بنده شامل خاش، میرجاوه و تفتان با وجود ضعف جدی در زمینه زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان از جانب شما در این سفر مورد بازدید قرار نگرفت که جای گلایه جدی دارد.

نماینده خاش در مجلس شورای اسلامی گفت: حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اردیبهشت‌ماه و خردادماه در دو مرحله نسبت به شیوه بحرانی کرونا در سیستان و بلوچستان هشدار داد اما گوش شنوایی نبود.

وی ادامه داد: زنگ خطر در شهرستان‌های حوزه انتخابیه بنده به دلیل ضعف جدی زیرساخت‌های بهداشت و درمان و بعد مسافت تا مرکز استان نواخته شده و چنانچه مدیریت نشود مجدداً به اوج‌گیری کرونا ختم خواهد شد.

حسین‌زهی تاکید کرد: دو بخش کورین و نصرت آباد حتماً نیاز به مرکز درمان بستر دارند و نیاز است حتما به آنها توجه شود. بیشترین اعزام بیماران به مرکز استان از شهرستان خاش است به این دلیل که به ازای هر یک هزار نفر دو تخت بیمارستانی داریم و نیاز است زیرساخت‌های بهداشت و درمان آن تقویت شود.

نماینده خاش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای وزیر گزارش‌هایی که از شرایط مدریت شیوع کرونا در سیستان و بلوچستان به شما می‌دهند با واقعیت تطابق ندارد؛ این موضوع را بر مبنای مستندات مطرح می‌کنم و موارد متعددی داریم که بیمارانی با درگیری 80 درصد ریه در بیمارستان‌ها از بستری آنها خودداری شده است.

وی ادامه داد: در همین شهر زاهدان اگر از مناطق شریعتی شمالی و رسالت و کشاورز ‌‌و ... بازدید کنید متوجه واقعیت موضوع مدیریت شیوع کرونا خواهید شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین