کد خبر: ۷۱۷۷۱۰
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶

چالش های ابراهیم رئیسی در صد روز اول دولت سیزدهم

یک فعال سیاسی به چالش های پیش رو دولت سیزدهم در حوزه های سیاست داخلی، اقتصاد و سیاست خارجی اشاره کرد.
چالش های ابراهیم رئیسی در صد روز اول دولت سیزدهم
آفتاب‌‌نیوز :

ابراهیم نکو در باره مهم ترین چالش های پیش روی ابراهیم رئیسی در صد روز اول تشکیل دولت سیزدهم، اظهار کرد: اولین چالشی که رئیس دولت بعدی با آن مواجهه خواهد بود، انتظاراتی است که در جامعه شکل گرفته است. آقای رئیسی اگر در همان مراحل اولیه نتواند پاسخ های مثبتی به جامعه بفرستد و نتواند به مردم پیام مهمی بدهد که با جدیت دنبال حل مشکلات آنان است با چالش جدی روبه رو می شود.

وی ادامه داد: اقدامات اولیه دولت بعدی باید با شعارها همسویی داشته باشد. مردم باید ببیند دولتی دارد تشکیل می شود که شاکله اش شعارها و وعده های انتخاباتی رئیسش بوده است.

این فعال سیاسی ادامه داد: به عنوان چالشی دیگر باید به موضوع اقتصادی اشاره کنم. نقدینگی بالای جامعه چالش بزرگی است. اینکه تیم اقتصادی چگونه این نقدینگی را به سمت تولید می برد تا نتواند تورم را افزایش دهد قابل بحث است.

وی گفت: دولت آقای رئیسی با توم و نقدینگی بالا رو به رو است؛ باید بتواند آن را جمع آوری و هدایت کند. نرخ تورم بالا است؛ در برخی استان ها به بالای 50 درصد می رسد. ضریب جینی به صورت وحشتناک بالا رفته و در رتبه های 88 قرار گرفته ایم. این اختلاف طبقاتی رنج آور است. اگر تیم اقتصادی در جهت کاهش فاصله طبقاتی قدمی بر ندارد این چالش تا پایان دولت گریبانش را می گیرد.

نکو همچنین به چالش های پیش رو دولت سیزدهم در حوزه مسکن و اشتغال اشاره کرد و گفت: دولت بعدی باید برای فعالیت مجدد بنگاه های اجتماعی و تحریک ساخت و ساز مسکن قدم بردارد.

وی با اشاره به چالش های دولت بعدی در حوزه سیاست خارجی گفت: بحث برجام و سایر قرارداد های مهم بین المللی مثل پیوستن به FATF موضوع بعدی است. به نظرم آقای رئیسی مخالفتی با برجام نخواهند داشت و تلاش می کنند با امتیاز گیری قدم های مهمی در این حوزه بردارد.

وی در پایان نحوه چینش کابینه و همراهی مجلس شورای اسلامی با رئیسی را چالش دیگر دولت سیزدهم دانست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین