کد خبر: ۷۱۷۷۶۲
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
یک کارشناس ارشد گیاهان گیاه شناسی مطرح کرد:

لیموی عمانی، عامل تقویت سیستم ایمنی بدن

یک کارشناس ارشد گیاه‌شناسی گفت: یکی از اصلی‌ترین خواص لیمو عمانی وجود مواد آنتی اکسیدان فراوان در این میوه است که به پیشگیری از سرطان و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک زیادی می‌کند.
لیموی عمانی، عامل تقویت سیستم ایمنی بدن
آفتاب‌‌نیوز :

تارا صالحی با اشاره به این‌که لیمو عمانی نوعی لیمو ترش است که طبعی سرد و خشک دارد و در پخت بسیاری از غذاهای ایرانی، دمنوش‌های گیاهی و از پودر آن به عنوان ادویه استفاده می‌شود، اظهار کرد: قسمت‌های مورد استفاده گیاه لیمو عمانی، میوه، برگ و ریشه گیاه است.

وی ادامه داد: لیمو عمانی از ترکیبات تلخ، فلاونوئیدها، اسید سیتریک، املاح، ویتامین‌ها به ویژه ویتامین C و مواد فرار است و از نظر کلسیم و پتاسیم غنی بوده و از نظر ویتامین C از سایر مرکبات پیشی گرفته و به عنوان کاهنده‌ فشار و چربی خون شناخته شده است.

صالحی با اشاره به این‌که در طب سنتی از ریشه گیاه لیمو عمانی برای رفع مشکلات گوارشی استفاده می‌شود، عنوان کرد: همچنین جوشانده ریشه آن برای درمان اسهال خونی مفید بوده و برگ‌های گیاه لیمو عمانی تازه برای تسکین سردرد ناحیه پیشانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و مصرف آن برای پیشگیری و درمان خانگی سرماخوردگی مؤثر است.

این کارشناس ارشد گیاه‌شناسی با اشاره به این‌که لیموعمانی باعث افزایش اشتها شده و برای تقویت دستگاه گوارش مفید است، افزود: از بین بردن نفخ شکم و کمک به دفع مواد صفراوی از خواص لیمو عمانی است.

وی افزود: همانند سایر خانواده لیموها، یکی از اصلی‌ترین خواص لیمو عمانی وجود مواد آنتی اکسیدان فراوان در این میوه است که به پیشگیری از سرطان و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک زیادی می‌کند.

صالحی ادامه داد: اضافه کردن لیمو عمانی به غذاها و اسیدی شدن محیط آن، به افزایش جدب آهن غذا توسط سلول‌های بدن کمک می‌کند.

این کارشناس ارشد گیاه‌شناسی بیان کرد: مصرف لیموعمانی همراه با گل گاوزبان یکی از دمنوش‌های شناخته شده در طب سنتی است که خاصیت آرامبخشی داشته و برای اصلاح مزاج گل گاوزبان مفید است.

وی عنوان کرد: لیمو عمانی هنگام خشک شدن به دلیل عمل تخمیر، کمی تلخ شده که این تلخی در مزه آن نیز احساس می‌شود، بنابراین بهتر است برای جلوگیری از تلخ شدن غذا پیش از افزودن، هسته آن را درآورید.

صالحی عنوان کرد: براساس نظر متخصصان تغذیه، مصرف لیموعمانی پخته در غذاها به دلیل جذب مقدار زیادی از چربی و ادویه موجود در غذا، برای افراد مبتلا به چربی و فشار خون بالا مضر است و برای سایر افراد نیز می‌تواند باعث چاقی و اضافه وزن شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین