کد خبر: ۷۱۷۸۳۴
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۸

آتش‌سوزی بیمارستان ناصریه عراق/شمار جان باختگان به ۹۲ نفر رسید

شمار جان باختگان آتش سوزی شب گذشته در یک بیمارستان مخصوص بیماران کرونایی در شهر ناصریه عراق به ۹۲ تن رسید و ۱۰۰ تن دیگر نیز زخمی شدند.
آتش‌سوزی بیمارستان ناصریه عراق/شمار جان باختگان به ۹۲ نفر رسید
آفتاب‌‌نیوز :

مقامات بهداشتی عراق اعلام کردند که تعداد قربانیان آتش‌سوزی در بیمارستان مخصوص مبتلایان به کووید -۱۹ در شهر ناصریه واقع در جنوب این کشور به ۹۲ تن رسیده است.

به گفته مقامات بهداشتی عراق، در جریان این آتش‌سوزی که دوشنبه شب روی داد، بیش از صد بیمار و ملاقاتی نیز مجروح شده‌اند.

نتایج اولیه تحقیقات که توسط پلیس و اداره دفاع غیرنظامی منتشر شده، نشان می‌دهد که علت آتش‌سوزی اتصالی و جرقه زدن سیم‌کشی معیوب ساختمان و انتقال آن به یک کپسول اکسیژن بوده که بلافاصله منفجر می‌شود.

مدیر بهداشت استان ذی قار، رئیس بیمارستان و رئیس آتش نشانی این استان بازداشت شدند. استاندار ذی قار روز سه شنبه را عزای عمومی اعلام کرده است.

الجزیره نیز به نقل از «برهم صالح» رئیس جمهور عراق گزارش داد که حادثه بیمارستان امام حسین و پیش از آن بیمارستان ابن الخطیب نتیجه فساد و سو مدیریتی است که در کشور ریشه دوانده است.

وی بر ضرورت تحقیق و بررسی فوری این حادثه و محاکمه عاملان آن تأکید و اعلام کرد: «بازنگری در عملکرد نهادها و ادارات در عراق یک ضرورت است».

«مصطفی الکاظمی «نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق نیز شب گذشته جلسه اضطراری برگزار کرد که شامل تعدادی از وزرا، مقامات و رهبران امنیتی بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین