کد خبر: ۷۱۷۹۵۱
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲

نظارت بر خواب با رادار توسط "آمازون"

کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا(FCC) به شرکت "آمازون" اجازه استفاده از رادار را برای ضبط و ثبت حرکت افراد در فضای سه بعدی و امکان نظارت بر خواب آنها را صادر کرده است.
نظارت بر خواب با رادار توسط
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از آی‌ای، اگر با استفاده از مچ‌بند یا ساعت هوشمند برای نظارت بر خواب خود اذیت می‌شوید، "آمازون" خبرهای خوبی برای شما دارد. این شرکت به تازگی مجوز استفاده از رادار برای ثبت حرکت در فضای سه بعدی و امکان نظارت بر خواب بدون تماس با کاربر را دریافت کرده است.

اگرچه هنوز جزئیاتی از شکل ظاهری این دستگاه در دسترس نیست، اما این خبر اکنون گزارش‌های اوایل سال جاری در مورد کار "آمازون" بر روی دستگاهی برای نظارت بر خواب کاربران و جستجوی علائم آپنه خواب را تأیید می‌کند.

همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که این دستگاه از دستیار هوشمند "الکسا" بهره می‌برد، اما مشخص نیست که این دستگاه در نسخه‌های بعدی "الکسا اکو" قرار خواهد گرفت یا نه.

طبق مجوز صادر شده توسط کمیسیون فدرال ارتباطات(FCC)، حسگر راداری "آمازون" در باند فرکانس ۵۷ تا ۶۴ گیگاهرتز کار خواهد کرد. این طیف قبلاً برای تسهیل ارتباطات ایمن مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما از سال ۲۰۰۱ توسط "FCC" برای ارتباطات بی‌سیم بدون مجوز در نظر گرفته شده است.

طول موج در باند ۵۷-۶۴ گیگاهرتز از ۱۰ میلی‌متر(۳۰ گیگاهرتز) تا یک میلی‌متر(۳۰۰ گیگاهرتز) متغیر است. اینها قابلیت انتقال سرعت متناسب با نرخ کابل فیبر نوری را دارند. علاوه بر این، این امواج دارای دامنه کوتاه‌تر و امنیت بالاتری هستند و از تداخل مصون هستند که آنها را برای ارتباطات میان‌بُرد ایده‌آل می‌کند.

پیش از "آمازون"، شرکت "گوگل" در سال ۲۰۱۸ مجوز مشابهی را برای استفاده از یک رادار ۶۰ گیگاهرتزی در تلفن هوشمند "پیکسل" خود دریافت کرده بود. یکی دیگر از سازندگان گوشی‌های هوشمند موسوم به "OnePlus" نیز قصد دارد از این فناوری برای نظارت بر الگوی تنفس کاربران استفاده کند.

اکنون این مجوز، "آمازون" را یک گام به رونمایی از دستگاه ردیابی خواب خود نزدیک می‌کند که همچنین ادعا می‌شود به افراد معلول کمک می‌کند و برنامه‌های تندرستی و سلامتی مرتبط با خواب را برای کاربران فراهم می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین