کد خبر: ۷۱۸۰۷۳
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲

سعد حریری انصراف داد

سعد حریری، مأمور تشکیل کابینه لبنان از تشکیل کابینه انصراف داد.
سعد حریری انصراف داد
آفتاب‌‌نیوز :

 دیدار میشل عون، رئیس جمهور لبنان و سعد حریری، مامور تشکیل کابینه لبنان برای بررسی دولت پیشنهادی او پایان یافت و سعد حریری از تشکیل کابینه لبنان انصراف داد.

به گزارش الجزیره،حریری پس از انصراف از تشکیل کابینه در این باره گفت: رئیس جمهور اصلاحات بنیادینی در لیست کابینه‌ای که به او ارائه دادم، انجام داد. موضع میشل عون تغییری نکرده و واضح است که ما در تشکیل دولت با او توافق نخواهیم کرد.

او افزود: من پس از اصرار عون بر موضع خود از تشکیل دولت لبنان استعفا کردم. خدا به کشور کمک کند.

حسان دیاب، نخست وزیر پیشین لبنان پس از انفجار بندر بیروت و تشدید بحران سیاسی در این کشور استعفا کرد و سعد حریری، نخست وزیر اسبق لبنان پس از چند هفته به عنوان مامور تشکیل کابینه جدید این کشور انتخاب شد.

در حالی که بیش از ۸ ماه از ماموریت سعد حریری برای تشکیل دولت در لبنان می‌گذشت، اما نشانه جدی برای برون رفت این کشور از بحران عمیق سیاسی که همراه با تشدید بحران‌های اقتصادی و مالی و اجتماعی است دیده نمی‌شد.

لبنان در آستانه فروپاشی اقتصادی قرار دارد. تقریبا تمامی خدمات عمومی از برق و سوخت گرفته تا دارو و آموزش در این کشور متوقف شده و این در حالی است که رهبران سیاسی لبنان حاضر نیستند دست از اختلافات برداشته و بر سر تشکیل دولت به تفاهم برسند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین