کد خبر: ۷۱۸۱۴۵
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷

نوبخت: توسعه زیرساخت‌های ورزش سنتی ارتقای هویت ملی است

معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اتمام و تکمیل ساخت زورخانه بین المللی رشت گفت: توسعه زیرساخت‌های ورزش های سنتی و بومی به نوعی سرمایه‌گذاری برای هویت ملی است.
نوبخت: توسعه زیرساخت‌های ورزش سنتی ارتقای هویت ملی است
آفتاب‌‌نیوز :

محمد باقر نوبخت شامگاه پنجشنبه در مراسم افتتاح از زورخانه بین المللی امام علی (ع) در رشت افزود :ورزش های بومی و سنتی به خصوص ورزش های پهلوانی پیوند ناگسستنی با هویت ملی ما دارد که همواره دولت نگاهی ویژه به این بخش داشته است.

وی ورزش های سنتی را در کنار مسئله سلامتی دارای ریشه فرهنگی دانست و اظهار داشت: کشورها بر مبنای توسعه رتبه بندی می شوند که توسعه از نظر ما با زیربنای فرهنگی شکل می گیرد و این مرکز نمادی از فرهنگ است .

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اگر به دنبال توسعه هستیم و می خواهیم جوانان مان با توسعه ایران اسلامی پرورش یابند باید بسترهایش را فراهم کنیم .

نوبخت یکی از نمادها و بسترهای توسعه را ایجاد زیربنای فرهنگی دانست و گفت: ورزش های زورخانه ای آوردگاه مهمی فرهنگی است که سرمایه گذاری در این بخش سرمایه گذاری برای هویت و فرهنگ ملی است.

عملیات اجرایی سالن بین المللی ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای امام علی (ع) رشت از سال ۹۸ در زمینی به مساحت یکهزار و۲۰۰ متر مربع و با زیربنای ۸۳۰ متر مربع با استفاده از الگوی معماری سنتی گیلان و ورزش باستانی آغاز شد.

برای بهره برداری از این پروژه اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

این مجموعه در یک طبقه با اسکلت فلزی و شامل سالن اصلی با ظرفیت ۴۰۰ نفر، جایگاه تماشاگران، سالن بدنسازی و بخش اداری و مالی طی ۱۱ ماه با همکاری بنیاد مسکن استان در مجموعه ۶ هزار نفری شهرستان رشت با رعایت استانداردهای بین المللی احداث شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین