کد خبر: ۷۱۸۱۴۹
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲

مشکل فضاپیمای هابل شناسایی شد

مهندسان فضایی توانستند مشکل فضا پیمای هابل را پیدا کرده و ظرف چند روز آینده این فضاپیما را راه اندازی کنند.
مشکل فضاپیمای هابل شناسایی شد
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از اسپیس، مهندسان فضایی توانستند مشکل رایانه تلسکوپ فضایی هابل را شناسایی کنند؛ آن‌ها قصد دارند از امروز اجرای اصلاح را شروع کنند.

مشکل تلسکوپ رایانه‌ای هابل چیست؟
هابل از ۱۳ ژوئن، همراه با رایانه حمل بار خود دچار اشکال و از کنترل خارج شد، که پس از انجام طیف وسیعی از تجزیه و تحلیل طی ماه گذشته، تیم هابل به این نتیجه رسید که ممکن است علت اصلی این مشکل، مسئله واحد کنترل قدرت (PCU) باشد.

گفتنی است، مقامات ناسا در سایت خود نوشتند: تجزیه و تحلیل‌های تیم نشان می‌دهد که یا سطح ولتاژ از رگولاتور خارج شده (که این امر باعث می‌شود مدار محافظت ثانویه قطع شود)، یا مدار محافظت ثانویه با گذشت زمان تخریب شده و در این حالت مهار گیر کرده است.

شایان ذکر است، این تیم قبلاً سعی در تنظیم مجدد PCU داشته که چندان موفق‌آمیز نبوده، پیش بینی می‌شود که حرکت بعدی انتقال به سمت پشتیبان واحد SI C&DH باشد که دارای یک PCU پشتیبان است.

مقامات ناسا تصریح کردند: اگر سوئیچ کار کند، هابل احتمالاً می‌تواند در چند روز آینده به فعالیت‌های عادی علمی خود بازگردد. این نوع اصلاحات بی سابقه نیست. در سال ۲۰۰۸، تیم بعد از خراب شدن ماژول، بخش دیگری از SI C&DH، واحد فرماندهی قالب داده علوم را تغییر دادند و فضانوردان را با مسافت پیمایشی کل واحد SI C&DH در سال ۲۰۰۹ جایگزین کردند که اکنون هابل از آن استفاده می‌کند.

مشکل هابل
گفتنی است، هابل در آوریل ۱۹۹۰ به داخل شاتل فضایی Discovery به مدار زمین پرتاب شد که فضانوردان در طی یک مأموریت در سال ۱۹۹۳ این اختلال را برطرف کردند. از آن زمان به بعد تلسکوپ می‌تواند منظره‌هایی از فک، کیهان و کشف‌های شگفت انگیز علمی فضایی را ارائه دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین