کد خبر: ۷۱۸۱۷۸
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲

افزایش چشمگیر قتل و آدمکشی در برزیل در سال ۲۰۲۰

آمارهای جدید نشان می‌دهد موارد آدمکشی و قتل توسط پلیس برزیل در سال ۲۰۲۰ میلادی علی رغم شیوع ویروس کرونا با افزایش روبرو شده است.
افزایش چشمگیر قتل و آدمکشی در برزیل در سال ۲۰۲۰
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از رویترز، آمارهای رسمی Brazilian Yearbook of Public Security حاکی است هم تعداد قتل و آدمکشی و هم کشتن افراد توسط پلیس برزیل در سال 2020 با افزایش همراه شده است، این در حالی است که بحران شیوع ویروس کرونا نیز به یک چالش بزرگ برای این کشور تبدیل شده است.

بر اساس این گزارش آمارهای رسمی نشان می دهد تعداد موارد قتل و آدمکشی در برزیل در سال 2020 با رشد 4 درصدی روبرو شده و به بیش از 50033 نفر رسیده است. برزیل بالاترین نرخ آدمکشی و قتل را در بین کشورهای آمریکای لاتین در اختیار دارد با 23.6 در هر 100 هزار نفر.

با این حال، پلیس برزیل نیز در این مدت بیش از 6416 نفر را به قتل رسانده است که این رقم نسبت به سال قبل 0.3 درصد افزایش نشان می دهد.

این در حالی است که خشونت در برزیل که بالاترین نرخ قتل و آدمکشی در جهان را در اختیار دارد، در سال نخست ریاست جمهوری بولسونارو کاهش یافته بود. وی در سال 2018 با وعده مقابله با گروه های تبهکار و جنایتکار و پایان دادن به فساد مالی و اقتصادی نخبگان سیاسی به قدرت رسید. ولی آمارهای جدید نشان می دهد روند قتل و جنایت در برزیل بار دیگر صعودی شده است.

این آمارها نشان می دهد بیش از 76 درصد افراد به قتل رسیده در برزیل، سیاهپوست بوده و اکثر آنها نیز مردان جوان هستند. بیش از 78.9 درصد افرادی که توسط پلیس برزیل به قتل رسیده اند، نیز سیاهپوست بوده اند.

در این مدت کمتر از 200 مامور پلیس نیز در حین انجام وظیفه کشته شده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین