کد خبر: ۷۱۸۳۳۴
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷

شانس بالای اصغر فرهادی برای دریافت نخل طلا از نگاه منتقد آمریکایی

منتقد هالیوود ریپورتر «قهرمان» اصغر فرهادی را شایسته نخل طلای جشنواره فیلم کن خواند و گفت ایران با این فیلم به فهرست فیلم‌های اسکاری برمی‌گردد.
شانس بالای اصغر فرهادی برای دریافت نخل طلا از نگاه منتقد آمریکایی
آفتاب‌‌نیوز :

اسکات فینبرگ منتقد نشریه هالیوود ریپورتر از «قهرمان» اصغر فرهادی که برای اولین بار در جشنواره فیلم کن روی پرده رفت به عنوان شایسته‌ترین فیلم برای دریافت نخل طلای کن امسال یاد کرد و گفت این فیلم شانس ورود ایران برای بازگشت به رقابت بهترین فیلم بین‌المللی سال اسکار خواهد بود.

این منتقد با اشاره به تشویق ایستاده طولانی مدت تماشاگران و اقبال منتقدان به این فیلم که تقریباً در ابعاد جهانی ابراز شده از «قهرمان» به عنوان یک درام نئورآلیست یاد کرد که درباره اخلاق، افتخار و رسانه‌های اجتماعی در امروز ایران است و آمازون نیز قرار است فیلم را در پاییز پیش روی راهی سینماها کند.

وی با اشاره به داستان فیلم «قهرمان» که درباره مردی است که سه سال برای بدهی ۳۵ هزار دلاری‌اش در زندان بوده و در دو روز مرخصی درگیر شبکه‌ای از دروغ‌های سفید می‌شود می‌نویسد: فرهادی داستان پیچیده‌ای ساخته که به نظر می‌رسد به طرز عمیقی قابل قبول باشد و این در حالی است که هر شخصیتی معمولاً عملکرد خود را موجه جلوه می‌دهد.

افینبرگ داستان این فیلم را با فیلمنامه پیچیده «جدایی» مقایسه می‌کند که موجب شد تا فرهادی جایزه بهترین فیلمنامه اسکار را دریافت کند و پیش‌بینی می‌کند که همین امکان برای این فیلم نیز محتمل باشد و حتی فرهادی ممکن است بتواند با این فیلم نامزدی کارگردانی اسکار را نیز به دست آورد.

وی تاکید می‌کند: «قهرمان» بهترین اثر فرهادی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین