کد خبر: ۷۱۸۵۵۳
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۷

مرغ دو نرخی در بازار معنایی ندارد

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان با تاکید بر اینکه طی چند روز گذشته اگر ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن گوشت مرغ کشتار شده باشد، نباید کمبودی در اصفهان داشته باشیم، تصریح کرد: اصفهان حتی در برخی روزها و به خصوص طی سه روز گذشته تا سقف ۴۵۰ تن کشتار مرغ و بیش از نیاز بازار، تولید مرغ داشته است، بنابراین نباید کمبود مرغ داشته باشیم و شرایط فعلی بازار به نبود نظارت برمی‌گردد.
مرغ دو نرخی در بازار معنایی ندارد
آفتاب‌‌نیوز :

حسین ایراندوست درباره کمبود مرغ در اصفهان و قیمت آزاد آن در بازار، اظهار کرد: اصفهان از نظر تولید مرغ مشکل و کمبودی ندارد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان توضیح داد: به عنوان مثال برای روز جمعه ۵۸۷ تن مرغ زنده در سامانه رهتاب فروخته و کشتار شده است که معادل ۴۴۰ تن گوشت مرغ است، همچنین پنجشنبه ۵۲۰ تن مرغ معادل ۳۹۴ تن گوشت کشتار شد، در حالیکه کل نیاز مصرفی استان ۳۹۴ تن بوده است، بنابراین در این شرایط نباید کمبودی داشته باشیم.

وی افزود: تمام مرغ زنده با قیمت مصوب ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان به کشتارگاه‌ها عرضه می‌شود که باید با قیمت ۲۵ هزار و ۹۰۰ تومان به دست مصرف کننده برسد.

ایراندوست با تاکید بر اینکه وظیفه جهاد کشاورزی تولید و تحویل مرغ با قیمت مصوب به کشتارگاه است، تصریح کرد: اینکه تمام مرغ موجود با قیمت مصوب کشتار می‌شود، اما مرغ دو نرخی در بازار برای مصرف کننده موجود است، هیچ معنایی ندارد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان با تاکید بر اینکه گوشت مرغ به غیر از کشتارگاه راهی برای ورود به بازار ندارد، گفت: زمانیکه مرغ با دو قیمت در بازار عرضه می‌شود، نشان از حضور برخی افراد سودجو در بازار حضور است.

وی با بیان اینکه به طور میانگین شبانه ۵۵۰ تن مرغ تحویل ۱۷ کشتارگاه استان می شود که تمام آن تبدیل به گوشت مرغ و در سامانه رهتاب به دست مرغ فروشی‌ها می‌رسد، توضیح داد: باید دید مرغی که با قیمت مصوب به دست مغازه دار می‌رسد، این محصول نیز با قیمت مصوب به دست مشتری داده می‌شود یا خیر و اگر امروز این چنین نیست ناشی از نبود نظارت در بازار است.

ایراندوست با بیان اینکه درحال حاضر سهمیه ۶ کیلوگرمی مرغ به ازای هر فرد در نظر گرفته شده، و اگر خریداری ۴ کیلو خریداری کرد، باید دید مغازه دار در رهتاب قیمت ۶ کیلو ثبت می‌کند یا ۴ کیلو، بنابراین به نظر می‌رسد امروز نظارت بر مرغ فروشی‌ها بسیار ضعیف است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: اگر مغازه‌داری مرغ را با قیمت بالاتر از نرخ مصوب عرضه کند، باید موضوع را فورا به ۱۲۴ اطلاع دهیم تا دوستان نظارتی بازار به این مسأله ورود پیدا کنند.

وی درباره اینکه چرا مرغ با نرخ ۳۹ هزار تومان و بالاتر در اصفهان فروخته می‌شود، تاکید کرد: امروز مرغی با عنوان آزاد در بازار نداریم و تمام مرغ موجود باید با نرخ مصوب ۲۵ هزار و ۹۰۰ تومان در بازار عرضه شود.

ایراندوست با تاکید بر اینکه طی چند روز گذشته اگر ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن گوشت مرغ کشتار شده باشد، نباید کمبودی در اصفهان داشته باشیم، تصریح کرد: البته اصفهان حتی در برخی روزها و به خصوص طی سه روز گذشته تا سقف ۴۵۰ تن کشتار مرغ و بیش از نیاز بازار، تولید و کشتار مرغ داشته است، بنابراین نباید کمبود مرغ داشته باشیم و شرایط فعلی بازار به نبود نظارت برمی گردد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: روز به روز بازار مرغ رو به بهبود خواهد رفت چراکه آمار جوجه ریزی رو به افزایش است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین