کد خبر: ۷۱۸۸۲۱
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵

مردم از ترددهای غیرضروری جدا خودداری کنند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: با توجه به شرایط جوی ناپایدار در استان هرمزگان، پدیده گرد و خاک و بارندگی های رگباری و پراکنده در استان تداوم پیدا خواهد کرد و از مردم عزیز استان تقاضا می‌شود از ترددهای غیر ضروری جدا خودداری کنند.
مردم از ترددهای غیرضروری جدا خودداری کنند
آفتاب‌‌نیوز :

مهرداد حسن زاده اظهار کرد: با تاثیر سامانه فصلی بر روی استان طی روزهای اخیر، مقارن ساعت ۱۷:۱۵ روز جاری سه شنبه ۲۹ تیر ماه، تند باد موقتی همراه با گرد و خاک موجب کاهش دید در سطح شهرستان بندرعباس شد که این وضعیت موقتی بوده اما احتمال تکرار آن در ساعاتی دیگر در نواحی مختلف شهرستان بندرعباس، بندرخمیر و نواحی شمالی و ارتفاعات شهرستان بندرعباس همراه با رعد و برق و بارش باران دور از انتظار نخواهد بود.

وی اضافه کرد: در مناطق غربی و مرکزی استان نیز که شرایط بارشی چندان مهیا نیست، استقرار توده ناپایدار همراه با وزش باد شدید و گردوخاک موقتی پیش بینی می‌شود.

حسن زاده تصریح کرد: با کاهش ابرهای ناپایدار این شرایط به تدریج تضعیف خواهد شد و احتمال رگبار پراکنده همراه با رعد و برق در ارتفاعات محتمل است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان ادامه داد: در روز چهارشنبه با شدت کمتر تاثیر سامانه فصلی و رگبار و رعدوبرق و وزش باد نسبتا شدید محتمل است و از پنجشنبه سامانه فصلی تضعیف شده و شرایط پایداری در سطح استان پیش بینی می شود.

وی خاطرنشان کرد: طی روزهای آینده تاثیر فعالیت سامانه بررسی بر وضعیت جوی و افزایش سرعت وزش باد گردوخاک و مواج شدن دریا را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به مناطق تحت تاثیر فعالیت این سامانه در استان، اظهار کرد: بیشترین تاثیرات این سامانه بر ارتفاعات استان از جمله در شهرستان‌های بشاگرد، حاجی آباد، رودان، بستک و ارتفاعات بخش مرکزی استان خواهد بود.

حسن زاده با اشاره به رگبار پراکنده باران و رعد و برق و افزایش سرعت وزش باد، بیان کرد: طی روزهای یاد شده به دلیل شرایط جوی موجود، بالا آمدن آب رودخانه های فصلی، وقوع گرد و خاک و کاهش دیده میدانی هم استانی های عزیز، از ترددهای غیر ضروری اجتناب کنند.

وی با اشاره به افزایش سرعت وزش باد و مواج شدن دریا، افزود: وزش باد نسبتا شدید جنوب غربی و شمال غربی نزدیک به ۴۰ کیلومتر در ساعت و افزایش ارتفاع امواج تا ۱۲۰ سانتیمتر طی روزهای آینده تنگه هرمز و دریای عمان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی با بیان اینکه این شرایط جوی در دریا می تواند موجب مواج شدن دریا، اختلال در ترددهای دریایی و پاره شدن تورهای صیادی شود، افزود: از هم استانی عزیز تقاضا می شود از تردد با شناورهای سبک در تنگه هرمز و دریای عمان جدا خودداری کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین