کد خبر: ۷۱۸۸۸۴
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴

رایزنی آمریکا، ژاپن و کره‌جنوبی درباره مسائل تنگه تایوان و کره‌شمالی

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، معاون آنتونی بلینکن در رابطه با اهمیت ثبات در تنگه تایوان و خلع سلاح هسته‌ای کره‌شمالی در نشست با همتایان خارجی خود از کره‌جنوبی و ژاپن گفت‌وگو کرد.
رایزنی آمریکا، ژاپن و کره‌جنوبی درباره مسائل تنگه تایوان و کره‌شمالی
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری رویترز، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا سه‌شنبه با موری تاکئو، معاون وزیر خارجه ژاپن و چویی جونگ کان، معاون اول وزیر خارجه کره‌جنوبی ملاقات کرد.

تنگه تایوان به عرض ۱۸۰ کیلومتر تایوان را از چین جدا می‌کند.

براساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، وندی شرمن و همتایانش در گفت‌وگوهایشان به تعمیق همکاری سه‌جانبه در خصوص بحران اقلیمی، ‌واکنش به پاندمی، انعطاف‌پذیری اقتصادی و ترمیم متعهد شدند.

طبق این بیانیه، متحدان مذکور همچنین درباره تعهد مشترک برای همکاری در قبال خلع سلاح هسته‌ای کامل شبه جزیره کره و تصمیم به رسیدگی به تهدید هسته‌ای و برنامه موشک بالستیک کره‌شمالی رایزنی کردند. براساس این بیانیه، آنها همچنین مخالفاتشان را با تحرکاتی که نظم بین‌المللی مبتنی بر قانون را تضعیف کند، ابراز کرده و بر لزوم حفظ منطقه هند – اقیانوسیه فراگیر،‌ آزاد و باز تاکید کردند.

وندی شرمن پس از ملاقات با مقام‌های ژاپن و کره‌جنوبی به خبرنگاران گفت: این هماهنگی نزدیک، حامل پیامی حیاتی به کره‌شمالی است، مبنی بر اینکه ما در کنار هم و شانه به شانه هم در رویکردمان به این سیاست قرار داریم.

این مذاکرات سه‌جانبه در توکیو برگزار شد، آن هم با وجود روابط پرتش ژاپن و کره‌جنوبی که عمدتا حاصل مداخله ژاپن در کره پیش و حین جنگ جهانی دوم است.

در همین حال، تاکئو موری، معاون وزیر خارجه ژاپن گفت، این همکاری سه‌جانبه با ایالات متحده برای خلع سلاح هسته‌ای کره‌شمالی حیاتی است. او تاکید کرد: گام بعدی کره‌شمالی غیر قابل پیش‌بینی است.

همچنین معاون اول وزیر خارجه کره‌جنوبی‌، مساله هسته‌ای کره‌شمالی را یک "بازی طولانی" توصیف کرد که نیازمند صبوری است.

وندی شرمن هم گفت، ایالات متحده "آماده تعامل با کره‌شمالی‌ است و آنها این را می‌دانند." معاون آنتونی بلینکن تاکید کرد: امیدوارم آنها پاسخ مثبتی بدهند اما همانطور که همکارانم گفته‌اند، ما باید اندکی صبر کنیم، البته نه خیلی زیاد بلکه تا حدی.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین