کد خبر: ۷۱۸۹۲۱
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲

تیم ملی بسکتبال ایران در المپیک ۲۰۲۰ موفق می‌شود؟

تیم ملی بسکتبال ایران، در بازی‌های المپیک توکیو راه سختی برای صعود از گروه خود در پیش دارد.
تیم ملی بسکتبال ایران در المپیک ۲۰۲۰ موفق می‌شود؟
آفتاب‌‌نیوز :

علی توفیق کارشناس بسکتبال در ارتباط تلفنی با رادیو ورزش، درباره شانس موفقیت تیم ملی کشورمان در مسابقات المپیک توکیو گفت: بسکتبال ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو، با جمهوری چک، آمریکا و فرانسه بازی می‌کند. به غیر از آمریکا که اکثر بازیکنان آن در NBA بازی می کنند، فرانسه هم بازیکنان خوبی دارد.

او افزود: اگر آمریکا را کنار بگذاریم، ما اندازه فرانسه و چک شانس صعود از گروه خود را داریم. در شرایط مسابقه هر تیمی که تمرکز و نظم داشته باشد، می‌تواند موفق‌تر عمل کند. با توجه به اردو‌های آماده سازی و بازی‌های تدارکاتی با اسپانیا، به نظر می‌رسد تیم ما عزم خود را برای به نمایش گذاشتن بازی‌های خوب جزم کرده است. البته بازی‌های تدارکاتی فرانسه و آمریکا از ما بیشتر بوده است. در مسابقه با آمریکا روی کاغذ همه شانس بیشتر پیروزی را به آمریکا می‌دهند، اما هیچ چیز قابل پیش بینی نیست.

دبیر سابق فدراسیون بسکتبال ایران در پایان گفت: با توجه به شرایط بچه‌ها، چه آن‌ها که در داخل کشور مشغول هستند و چه افرادی مثل حدادی و یخچالی که در لیگ‌های خارج از کشور بازی می کنند و تجربه خوبی دارند، فکر می‌کنم بسکتبال ما شانس صعود از مرحله گروهی بازی‌های المپیک را دارد.

مسابقات بسکتبال المپیک توکیو با حضور ۱۲ تیم برگزار می‌شود. این برای دومین بار است که تیم ملی بسکتبال ایران در المپیک شرکت می کند. اولین تجربه المپیکی بسکتبال ایران در بازی های ۲۰۰۸ پکن به دست آمد. در آن دوره تیم ملی ایران در گروه اول با لیتوانی، آرژانتین، کرواسی، استرالیا و روسیه بازی کرد و در هر پنج دیدار متحمل شکست شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین