کد خبر: ۷۱۸۹۴۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۷

۸ بازیگر ایرانی که به چند زبان خارجی مسلط هستند؛ از الناز شاکردوست تا ترانه علیدوستی + تصاویر

برخی از بازیگران ایرانی به چند زبان خارجی مسلط هستند و برخی از آنها فقط می‌توانند در حد نیاز‌های ارتباطی خود، به یک یا چند زبان دیگر صحبت کنند.
۸ بازیگر ایرانی که به چند زبان خارجی مسلط هستند؛ از الناز شاکردوست تا ترانه علیدوستی + تصاویر
آفتاب‌‌نیوز :

هنرمندان برای استفاده از منابع کاری و به روز ماندن خود نیاز به آشنایی و تسلط به زبان‌های پرکاربرد خارجی دارند، اما بسیاری از بازیگران کشورمان دارای این توانایی نمی‌باشند و جز تعدادی اندک، تنها با زبان مادری و فارسی صحبت می‌کنند.

در سینمای ایران، شمار بازیگرانی که مسلط به زبان خارجی هستند، زیاد نیست. سحر دولتشاهی، محمدرضا گلزار، مهناز افشار، ریما رامین فر، ترانه علیدوستی، لیلا حاتمی، بهرام رادان، نیکی کریمی، پیمان معادی، همایون ارشادی، هدیه تهرانی، الناز شاکردوست، پارسا پیروزفر، شهاب حسینی و اشکان خطبی، معدود چهره‌های ایرانی آشنا به زبان‌های خارجی هستند. در این بین بسیاری از افراد هستند که می‌توانند در حد نیاز‌های ارتباطی خود به یک یا چند زبان خارجی صحبت کنند. اما برخی از این بازیگران با تلط کافی به زبان‌های مختلف دنیا مسلط هستند. در ادامه با بازیگرانی که به چند زبان دنیا مسلط هستند را می‌خوانید:

نیکی کریمی
نیکی کریمی در کنار فعالیت بازیگری به کار ترجمه کتاب و عکاسی می‌پردازد. ترجمه‌های نیکی کریمی از زندگی نامه مارلون براندو با عنوان آواز‌هایی که مادرم به من آموخت منتشر شده است.

نیکی کریمی بسیار پیشتر از بازیگران دیگر در فستیوال‌های جهانی حضور داشته و تسلط او به زبان انگلیسی در این زمینه بسیار موثر بوده است.
نیکی کریمی نیکی کریمی در کنار فعالیت بازیگری به کار ترجمه کتاب و عکاسی می‌پردازد. ترجمه‌های نیکی کریمی از زندگی نامه مارلون براندو با عنوان آواز‌هایی که مادرم به من آموخت منتشر شده است. نیکی کریمی بسیار پیشتر از بازیگران دیگر در فستیوال‌های جهانی حضور داشته و تسلط او به زبان انگلیسی در این زمینه بسیار موثر بوده است.
ترانه علیدوستی
ترانه علیدوستی مسلط به زبان انگلیسی است و گاه به کار ترجمه می‌پردازد. این هنرمند به عنوان مترجم ادبی فعالیت داشته و داستان‌هایی از آلیس مونرو و نیکول کرواس رو رو به زبان فارسی برگردانده است.

ترانه علیدوستی در سال‌های کودکی به دلیل شغل پدرش، چند سالی را در آلمان زندگی کرده است به زبان آلمانی نیز تسلط نسبی دارد.
ترانه علیدوستی ترانه علیدوستی مسلط به زبان انگلیسی است و گاه به کار ترجمه می‌پردازد. این هنرمند به عنوان مترجم ادبی فعالیت داشته و داستان‌هایی از آلیس مونرو و نیکول کرواس رو رو به زبان فارسی برگردانده است. ترانه علیدوستی در سال‌های کودکی به دلیل شغل پدرش، چند سالی را در آلمان زندگی کرده است به زبان آلمانی نیز تسلط نسبی دارد.
الناز شاکردوست
الناز شاکردوست از بازیگرانی است که بسیاری از اطرافیان و دوستان او از تسلط این هنرمند در مکالمات انگلیسی خبر دارند. این هنرمندن مدتی را برای ادامه تحصل در لندن گذراند.
الناز شاکردوست الناز شاکردوست از بازیگرانی است که بسیاری از اطرافیان و دوستان او از تسلط این هنرمند در مکالمات انگلیسی خبر دارند. این هنرمندن مدتی را برای ادامه تحصل در لندن گذراند.
لیلا حاتمی
لیلا حاتمی فارغ التحصیل رشته ادبیات فرانسه از دانشگاه لوزان سوئیس و دانشجوی انصرافی رشته مهندسی برق از دانشگاه صنعتی امیر کبیر است. لیلا حاتمی را می‌توان اولین بازیگر مشهور ایرانی دانست که به بیش از یک زبان خارجی تسلط دارد. او با داوری در فستیوال کن، بازیگران ایرانی را در مرکز توجه قرار داد. یکی از دلایل موفقیت این هنرمند، تسلط وی به ۴ زبان دنیا همچون انگلیسی، آلمانی، فرانسه و ایتالیایی است.
لیلا حاتمی لیلا حاتمی فارغ التحصیل رشته ادبیات فرانسه از دانشگاه لوزان سوئیس و دانشجوی انصرافی رشته مهندسی برق از دانشگاه صنعتی امیر کبیر است. لیلا حاتمی را می‌توان اولین بازیگر مشهور ایرانی دانست که به بیش از یک زبان خارجی تسلط دارد. او با داوری در فستیوال کن، بازیگران ایرانی را در مرکز توجه قرار داد. یکی از دلایل موفقیت این هنرمند، تسلط وی به ۴ زبان دنیا همچون انگلیسی، آلمانی، فرانسه و ایتالیایی است.
پیمان معادی
پیمان معادی متولد کشور آمریکا است. این هنرمند که سال‌های کودکی خود را در این کشور زندگی کرده است تسلط بسیاری روی زبان انگلیسی دارد و در چند فیلم و سریال هالیودی مانند عدالت کیفری، آخرین شوالیه‌ها و کمپ اشعه ایکس ایفای نقش کرده است.
پیمان معادی پیمان معادی متولد کشور آمریکا است. این هنرمند که سال‌های کودکی خود را در این کشور زندگی کرده است تسلط بسیاری روی زبان انگلیسی دارد و در چند فیلم و سریال هالیودی مانند عدالت کیفری، آخرین شوالیه‌ها و کمپ اشعه ایکس ایفای نقش کرده است.
ریما رامین فر
در سریال پایتخت، بسیاری از مخاطبان شاهد صحبت کردن این هنرمند به زبان انگلیسی بودند، اما تمام سعی او بر بیان ناشیانه هما بود، اما در لحظاتی تسلط او دیده می‌شد.

ریما رامین فر به زبان آلمانی نیز تسلط کافی دارد چرا که سال‌های تحصیلی خود را در کشور آلمان گذرانده است.
ریما رامین فر در سریال پایتخت، بسیاری از مخاطبان شاهد صحبت کردن این هنرمند به زبان انگلیسی بودند، اما تمام سعی او بر بیان ناشیانه هما بود، اما در لحظاتی تسلط او دیده می‌شد. ریما رامین فر به زبان آلمانی نیز تسلط کافی دارد چرا که سال‌های تحصیلی خود را در کشور آلمان گذرانده است.
سحر دولتشاهی
سحر دولتشاهی فعالیت هنری خود را از تئاتر آغاز کرد. این هنرمند فارغ التحصیل رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه سوره و لیسانس مترجمی فرانسه از دانشگاه آزاد است. سحر دولتشاهی به زبان‌های فرانسه و انگلیسی تسلط کامل دارد.
سحر دولتشاهی سحر دولتشاهی فعالیت هنری خود را از تئاتر آغاز کرد. این هنرمند فارغ التحصیل رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه سوره و لیسانس مترجمی فرانسه از دانشگاه آزاد است. سحر دولتشاهی به زبان‌های فرانسه و انگلیسی تسلط کامل دارد.
همایون ارشادی
همایون ارشادی فارغ التحصیل لیسانس معماری از دانشگاه ایتالیا است. او تجربه حضور در چندین فیلم هالیوودی را دارد. همایون ارشادی مدتی را در ایتالیا و کانادا زندگی کرده و به زبان‌های این دو کشور تسلط کامل دارد.
همایون ارشادی همایون ارشادی فارغ التحصیل لیسانس معماری از دانشگاه ایتالیا است. او تجربه حضور در چندین فیلم هالیوودی را دارد. همایون ارشادی مدتی را در ایتالیا و کانادا زندگی کرده و به زبان‌های این دو کشور تسلط کامل دارد.

رکنا 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
3
9
درود بر شما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
4
16
ریما رامین فر خارج درس خونده بعد شوهرش تو برنامه مدیری میگفت پول نداشتیم عروسی کنیم!!!!!
Hana
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
2
12
شیلا خداداد و شقایق فراهانی هم انگلیسی رو کامل مسلط هستن. گلشیفته فراهانی که انگیسی و فرانسه کامل مسلطه.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین