کد خبر: ۷۱۸۹۷۶
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۸

بیانیه خانه سینما در حمایت از مردم خوزستان

در بیانیه خانه سینما آمده است: شرایط این روز‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان، شایسته ایران ما نیست. خوزستان بدون شک طی یک‌صد سال گذشته، بخشی بزرگ از هزینه‌های مالی و جانی کشورمان به‌خصوص در دوران جنگ را جانانه پرداخته است و شایسته نیست که مردمانش و پیکرش این‌گونه زخم خورده رها شوند.
بیانیه خانه سینما در حمایت از مردم خوزستان
آفتاب‌‌نیوز :

پس از آن‌که تعدادی از چهره‌های هنری در اعتراض به وضعیت خوزستان در مقابل خانه هنرمندان تجمع کردند، خانه سینما هم بیانیه‌ای درحمایت از مردم آن استان منتشر کرد.

متن کامل بیانیه خانه سینما به شرح زیر است:

«خوزستانِ ایران، ملتی نگرانِ توست، همه ایران نگرانِ توست، سینمای ایران نگران توست. متأسفانه این روز‌ها تصاویر ناخوش‌آیندی از خوزستان می‌بینیم. این پاره تن ایران، مهد تمدن ایلام با قدمتی به بلندای تاریخ کشور، سرزمین رود‌های خروشان و دشت‌های حاصلخیز و هور‌ها و تالاب‌های عظیم و مردمی که ایرانی‌ترینِ ایران هستند و بوده‌اند به شرایطی دچار شده‌اند که بی‌سابقه است.

شرایط این روز‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان، شایسته ایران ما نیست.

خوزستان بدون شک طی یک‌صد سال گذشته، بخشی بزرگ از هزینه‌های مالی و جانی کشورمان به‌خصوص در دوران جنگ را جانانه پرداخته است و شایسته نیست که مردمانش و پیکرش این‌گونه زخم خورده رها شوند.

با تأسف بسیار، در حالی که انواع و اقسام مصائب و بلایای طبیعی و دست سازِ بشر، امنیت و آرامش تمام مردم ایران را به‌بازی گرفته؛ مردم خوزستان، مصیبت بزرگ‌تری را هم تجربه می‌کنند که خاک و دام و طبیعت و جان‌شان را با شدت تمام تهدید می‌کند.

خشکسالی، بلایی است که می‌شد و می‌شود با یاری و همدلی، آثار ویرانگرش را تقلیل داد و با مدیریت درست و همراهیِ تمام قوا، تأثیراتِ مخربش را بر جان و چهرهِ خوزستان عزیز و دیگر سرزمین‌های تشنه ایران کاهش داد.

با این‌که خیلی دیر است، اما هنوز هم می‌شود ثابت کرد همه ایران یکی است. باید به مهر، دست هموطنان گرفتار خشکسالی را گرفت و اسباب نجات از این ورطه خانمان‌سوز را برای‌شان فراهم کرد.

به نمایندگی از سینماگران ایران، وظیفه خود می‌دانیم همراه با هموطنان مظلوم خوزستان از تمام مسئولین کشور بخواهیم به حکم قانون در رفع مشکلات مردم، به‌خصوص عوارض خشکسالی و دیگر مصائب خوزستان و ایران بکوشند.

تا دیرتر از این نشده، انجام دهید آنچه باید.»

بعدازظهر امروز (چهارشنبه ۳۰ تیر) هم، برخی از سینماگران با هدف حمایت از مردم خوزستان، مقابل خانه هنرمندان تهران جمع شدند.

چهره‌هایی، چون مسعود کیمیایی، کیانوش عیاری، نوید محمدزاده، آزاده صمدی، پگاه آهنگرانی، فرشته حسینی، محسن امیریوسفی، مجید صالحی، محمد بحرانی و … از جمله حاضران در این تجمع بودند.

در این تجمع، پلاکارد‌هایی در رابطه با وضعیت بد این روز‌های خوزستان در دست هنرمندان قرار داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین