کد خبر: ۷۱۹۰۰۶
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
تبلیغات

۵ شغل درآمدزا برای خانم‌های خونه‌دار

بعضی وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌های بزرگ،‌ بودجه‌های کلانی به تولید محتوای منحصربه‌فرد و جذاب اختصاص داده‌ن. از این فرصت استفاده کنید، اگه دستی به قلم دارید، عکاسی بلدید، یا هر هنر دیگه‌ای دارید که می‌شه برای تولید محتوای مفید و در نهایت جذب مخاطب ازش استفاده کرد، الان فرصت خوبی است.
۵ شغل درآمدزا برای خانم‌های خونه‌دار
آفتاب‌‌نیوز :

ما که معتقدیم خونه‌داری یکی از دشوارترین و پرزحمت‌ترین مشاغل دنیاست؛ شغلی که برای انجام درست اون، باید مهارت‌های زیادی رو بلد باشی، مهارت‌هایی که با هر کدومش، می‌شه بیرون خونه، درآمد خوبی به دست آورد. ولی متأسفانه کسی برای خونه‌داری حقوق پرداخت نمی‌کنه!

اینجاست که بعضی خانم‌های خونه‌دار به‌دنبال شغلی می‌گردن که هم تو خونه بشه انجام داد، هم درآمد خوبی ازش کسب کرد. در این نوشته کوتاه سعی می‌کنیم به‌جای ارائه فهرستی بلندبالا و بی‌فایده، پنج شغل درآمدزا رو معرفی کنیم که تو خونه هم بشه انجام داد. برو که بریم:

۱. تولید و فروش ست‌های آشپزخونه

ست آشپزخونه، یعنی مجموعه‌ای از دستکش، پیش‌بند، دستگیره، حوله، دم‌کنی و هر وسیله این‌چنینی که در آشپزخونه‌ها استفاده می‌شه. این وسایل هم بسیار کاربردی هستن، و هم به آشپزخونه زیبایی بیشتری می‌دن.

طراحی و تولید این ست‌ها رو توی خونه و با وسایل ابتدایی هم می‌شه انجام داد؛ فقط نیاز به خلاقیت و البته کمی هم مهارت خیاطی و هنرهای مشابه داره. شاید خیلی‌ها از این ست‌ها تولید کنن، ولی اگه خلاقیت به خرج بدید، می‌تونید محصولاتی درسن کنید که مشابه اون‌ها جای دیگه‌ای پیدا نشه.

برای فروش هم نه‌تنها در مورد این ست‌ها، بلکه برای هر محصولی که تولید می‌کنید، می‌تونید از امکانات بی‌انتهای اینترنت استفاده کنید. برای مثال، عکس محصولات رو تو اینستاگرام منتشر کنید، بعد هم با استفاده از تبلیغات دهان‌به‌دهان و همین‌طور معجزه استراتژی هشتگ‌گذاری، مشتری پیدا کنید.

یا اصلا با کمک دوستان کاربلد، یا صرف هزینه مختصری، با خرید هاست و دومین، و استفاده از وردپرس و ووکامرس، یه وب‌سایت فروشگاهی درست کنید. بعد هم از خدمات پرداخت‌یاری برای راه‌اندازی درگاه پرداخت کمک بگیرید و خلاصه فروشگاه اینترنتی تخصصی ست‌های آشپزخونه راه بیندازید.

۲. پرورش و فروش گیاه دارویی

شاید به کارهای هنری مثل تهیه ست‌های آشپزخونه علاقه نداشته باشید؛ اما به گل‌وگیاه چطور؟ می‌دونید پرورش گیاه‌های خاص یا تزئینی یا از همه بهتر، گیاهان دارویی در منزل چه درآمدی می‌تونه داشته باشه؟

باز هم خلاقیت رو به کار بگیرید. در کنار پرورش گیاه دارویی، می‌تونید سراغ تولید بسته‌های آموزشی برید. برای مثال، یه کتابچه از مراحل پرورش تهیه کنید؛ یا بازهم سراغ وب‌سایت برید. هم گیاه دارویی آماده می‌تونید بفروشید، هم بسته‌های آموزشی و هم بسته‌های مواد اولیه برای پرورش گیاه دارویی!

برای شروع کار، از باغچه کوچک خونه استفاده کنید، اگه حیاط ندارید، روی پشت‌بوم یه باغچه کوچک درست کنید؛ اگه به پشت‌بوم دسترسی ندارید، کار رو با پرورش گیاه دارویی توی گلدون شروع کنید! خلاصه هیچ مانعی نباید جلوی راهتون رو بگیره.

۳. ساخت و فروش زیورآلات

درست‌کردن زیورآلات مصنوعی سرمایه چندانی لازم نداره؛ با چند صدهزار تومن می‌شه کار رو شروع کرد. برای یادگیری کار هم جست‌وجوی مختصری در اینترنت بکنید. کلی ویدئوی آموزشی در اینترنت هست که مراحل کار رو توضیح می‌ده.

برای عرضه و فروش هم از قدرت شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. اگه یه بسته‌بندی ساده، ولی جذاب طراحی کنید، زیورآلات شما با همه محصولات موجود در بازار متمایز می‌شن. چه ایده خاصی برای بسته‌بندی زیورآلات مصنوعی می‌شه ارائه داد؟

گردن‌بند، دست‌بند، گوشواره، سنجاق سینه، تاج و کلی محصول دیگه وجود داره که می‌تونید تو خونه درست کنید، بسته‌بندی کنید و از طریق اینترنت بفروشید. فراموش نکنید که اگه به‌طور مستقیم به مشتری نهایی بفروشید، سود بیشتری می‌کنید. پس تا جای ممکن سراغ واسطه‌ها نرید، محصولات خودتون رو برای فروش، به مغازه‌دارها نسپرید. کار رو در دست بگیرید و با تمام قوا پیش برید!

۴. ساخت و عرضه باکس‌های هدیه

باکس هدیه، یعنی جعبه‌هایی که هدایای جذابی داخلوش هست و می‌شه اون‌ها رو به افراد مختلف، به مناسبت‌های متفاوتی اهدا کرد. یکی از پرکاربردترین باکس‌های هدیه، باکس ولنتاین است. ولی در اینجا هم می‌تونید خلاقیت به خرج بدهید، باکس متفاوتی طراحی کنید، هدیه‌های خاصی داخلش بذارید.

باکس هدیه بسته به اینکه از چه جنسی باشد و چه هدایایی درونش قرار بگیره، قیمت‌های متفاوتی داره. بهتر همه اقشار جامعه رو در نظر بگیرید و باکس‌های ارزون‌قیمتی برای اقشار متوسط به پایین هم آماده کنید.

بعضی باکس‌ها از شکلات برای هدیه استفاده می‌کنن و بعضی دیگه از گل تازه، بعضی وسایل دست‌ساز دارند و بعضی هدایای گران‌قیمت. هیچ محدودیتی برای ساخت و عرضه باکس هدیه ندارید. پس خلاقیت رو به اوج برسونید!

۵. تولید محتوا برای وب‌سایت‌ها یا صفحه‌های اجتماعی

این روزها صدها هزار وب‌سایت و صفحه اجتماعی در پلت‌فرم‌های مختلف، از جمله اینستاگرام، مشغول جذب مخاطب هستن. اون‌ها برای جذب مخاطب بالا، نیاز به محتوای جذاب دارن. از مقاله‌های اینترنتی و بلاگ‌پست‌ها گرفته تا کلیپ‌های ویدئویی، تولید محتوا مشتری زیادی داره.

بعضی وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌های بزرگ،‌ بودجه‌های کلانی به تولید محتوای منحصربه‌فرد و جذاب اختصاص داده‌ن. از این فرصت استفاده کنید، اگه دستی به قلم دارید، عکاسی بلدید، یا هر هنر دیگه‌ای دارید که می‌شه برای تولید محتوای مفید و در نهایت جذب مخاطب ازش استفاده کرد، الان فرصت خوبی است.

نه‌تنها می‌تونید برای بلاگرها و کسب‌وکارها در شبکه‌های اجتماعی محتوا تولید کنید، بلکه می‌تونید خودتون هم در اینستاگرام یا بلاگ مبتنی بر وردپرس مطلب بنویسید و برای محتواتون مشتری جذب کنید. باز هم می‌توانید سراغ امکانات فوق‌العاده‌ای مثل وردپرس، ووکامرس و درگاه‌های پرداخت‌یاری بروید و محصولات تولیدی خودتون رو به‌راحتی به مشتری‌ها عرضه کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین