کد خبر: ۷۱۹۰۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰

آب دریای خزر شیرین‌سازی می‌شود

مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان از موافقت وزارت نیرو برای شیرین‌سازی آب دریای خزر خبر داد و گفت: مجوز شیرین‌سازی ۳۲ میلیون مترمکعب از آب دریای خزر صادر شده است.
آب دریای خزر شیرین‌سازی می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

سیدمحسن حسینی با بیان اینکه تقریبا همه آب شرب استان از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود، اظهار داشت: بخش زیادی از آب شرب در استان از منابع سفره‌های زیرزمینی بوده و غیرقابل اتکا است برای همین در برنامه‌های میان مدت به دنبال استفاده از ظرفیت سدها هستیم. بخشی از آب شرب استان را هم در افق 1425 باید از طریق شیرین سازی آب دریا تأمین کنیم.

وی گفت: مطالعات و برآوردهای متعددی در این باره انجام شده و درخواست استان مجوز 100 میلیون مترمکعب شیرین‌سازی آب دریای خزر است تا 50 میلیون مترمکعب آب شیرین تولید شود که عمدتا در شهرستان‌های غرب استان از جمله بندرترکمن، گمیشان، کردکوی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان گلستان افزود: پیگیری‌های زیادی را از سال 98 تاکنون انجام دادیم و بر اساس این پیگیری‌ها فعلاً با بخشی از این درخواست موافقت شده است. بر همین اساس حدود 32 میلیون متر مکعب مجوز شیرین سازی برای تامین نیاز شرب و بهداشتی نقاط جمعیتی از آب دریای خزر در افق 1425 موافقت شده است.

حسینی بیان داشت: برای بقیه این درخواست نیز تأکید شده با قید فوریت نسبت به تدقیق منابع و مصارف در افق 1425 با استفاده از سندهای مختلفی که در زمینه آب وجود دارد، مطالعات لازم انجام شود. شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب کشور برای باقی مانده این تخصیص باید یک سری اقدامات از جمله مطالعات تکمیلی را انجام دهند تا مجوز باقیمانده این درخواست هم صادر شود که کارهای لازم در حال انجام است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ب،مقدم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
0
0
در مسله کمبود اب در خوزستان تازه معلوم شد اب شیرین کن یعنی چه ؟ در واقع این گرفتاری مردم مربوط به نداشتن بررنامه اقلا چهل سال قبل برای کشور ایران که هیچک از وزرای نیرو اصلا بفکر نبودن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین