کد خبر: ۷۱۹۱۷۵
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴

باد شدید پدیده غالب هواشناسی در این روزها

کارشناس هواشناسی پیش‌بینی کرد تا اواسط هفته در شمال‌شرق و شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور پدیده غالب وزش باد شدید خواهد بود. در برخی نقاط به دلیل خیزش گرد و خاک باعث وقوع طوفان شن خواهد شد که کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا را به دنبال خواهد داشت.
باد شدید پدیده غالب هواشناسی در این روزها
آفتاب‌‌نیوز :

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا (شنبه و یکشنبه، دوم و سوم مرداد) در استان‌های گیلان، مازندران، ارتفاعات گلستان، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، مناطقی از جنوب کشور از جمله بخش‌هایی از سیستان‌وبلوچستان کرمان، هرمزگان، فارس و ارتفاعات زاگرس مرکزی به‌ویژه در ساعت‌های بعد از ظهر رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف است، فقط روز دوشنبه از اردبیل و شرق آذربایجان شرقی و نیز روز سه‌شنبه در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و شمال آذربایجان شرقی بارش پراکنده رخ خواهد داد.

رفیعی تأکید کرد: امروز تا اواسط هفته در شمال‌شرق و شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور پدیده غالب وزش باد شدید خواهد بود. در برخی نقاط به دلیل خیزش گرد و خاک باعث وقوع طوفان شن خواهد شد که کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا را به دنبال خواهد داشت.

این کارشناس افزود: امروز این شرایط را برای مناطقی در سیستان و بلوچستان، خراسان‌های رضوی و جنوبی، سمنان، یزد، شرق استان‌های اصفهان و کرمان پیش‌بینی می‌کنیم. فردا علاوه بر این مناطق در استان‌های قم و مرکزی نیز شاهد خیزش گرد و خاک و کیفیت هوا خواهیم بود.

از نظر شرایط دمایی، دمای هوا بین ۴ تا ۸ درجه در اردبیل و استان‌های ساحلی خزر طی امروز و فردا کاهش پیدا می‌کند و دریای خزر نیز در این مدت مواج خواهد بود. در پنج روز آینده، شرق دریای عمان مواج و متلاطم است.

وی خاطرنشان کرد: هوای تهران امروز صاف است و در ساعات بعدازظهر وزش باد را خواهیم داشت. حداکثر دما ۴۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و حداقل دما ۲۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد بود. البته حداقل دمای امروز صبح در مهرآباد ۲۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسید.

رفیعی درباره خنک‌ترین و گرم‌ترین مراکز استان نیز افزود: خنک‌ترین مرکز استان امروز صبح شهرکرد و اردبیل با دمای ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و همدان و زنجان ۱۶-۱۷ سانتی‌گراد بالای صفر بودند. روز گذشته اهواز با حداکثر ۴۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان بود، پس از آن قم با دمای ۴۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و یزد دمای ۴۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین مراکز استان پس از اهواز بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین