کد خبر: ۷۱۹۲۰۷
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷

موافقت بایدن با کمک ۱۰۰ میلیون دلاری به مهاجران افغان

جامعه اطلاعاتی آمریکا هشدار داده که دولت افغانستان ممکن است با تقویت قوای طالبان تا همین سال آینده سقوط کند اما بایدن این هشدار را «اشتباه» توصیف کرده است.
موافقت بایدن با کمک ۱۰۰ میلیون دلاری به مهاجران افغان
آفتاب‌‌نیوز :

تارنمای آکسیوس نوشت، دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با اختصاص ۱۰۰ میلیون دلار در قالب کمک جدید برای اسکان مهاجران و پناهجویان افغان موافقت کرده است.

این تارنمای آمریکایی افزود: کاخ سفید اعلام کرده که این کمک به منظور تامین نیازهای غیرمنتظره مهاجران و پناهجویانی است که قربانی این درگیری ها شده اند و کمک به دیگر افغان ها در نتیجه اوضاع در این کشور را هدف قرار می دهد.

در تفاهمنامه دو کشور در این زمینه آمده است: چنین کمکی ممکن است به صورت دوجانبه یا چندجانبه از جمله از طریق سازمان های بین المللی و سرمایه گذاری در دیگر سازمان های غیر دولتی، دولت ها و وزارتخانه ها و سازمان های آمریکایی انجام شود.

ناآرامی و خشونت در افغانستان، از زمان اعلام خروج نیروهای آمریکایی از این کشور به شدت افزایش یافته است.

روند خروج نیروهای آمریکایی از خاک افغانستان تقریبا تکمیل شده و همزمان بخش های بزرگی از اراضی این کشور به تصرف طالبان در آمده است.

جامعه اطلاعاتی آمریکا هشدار داده که دولت افغانستان ممکن است با تقویت قوای طالبان تا همین سال آینده سقوط کند اما بایدن این هشدار را «اشتباه» توصیف کرده است.

بایدن در تماس تلفنی روز جمعه با اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان بار دیگر بر تداوم حمایت دیپلماتیک و انسان دوستانه این کشور از دولت اشرف غنی و مردم افغانستان به ویژه زنان، دختران و اقلیت ها تاکید کرد.

این تماس تلفنی همزمان با اظهارات سخنگوی طالبان در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس انجام شد. این گروه اعلام کرده که قصد ندارد قدرت را به انحصار بکشد اما درباره تقسیم قدرت با دولت تا زمان برکناری غنی مذاکره نخواهد کرد.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید روز جمعه بار دیگر تاکید کرد که رئیس جمهور و دولت از رهبری مردم افغان از جمله اشرف غنی حمایت خواهد کرد.

دولت بایدن در حال انجام عملیات تخلیه هزاران افغان است که در جنگ افغانستان به نیروهای نظامی آمریکایی کمک کردند و دارای صلاحیت تقاضای ویزای مهاجرت به آمریکا هستند.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داده که کشور همسایه افغانستان، تاجیکستان نیز روز جمعه اعلام کرد خود را آماده پذیرش ۱۰۰ هزار پناهجوی افغان می کند.

بایدن ۳۱ آگوست (۹ شهریور) را به عنوان ضرب الاجل رسمی اتمام ماموریت نظامی در افغانستان تعیین کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین