کد خبر: ۷۱۹۳۹۲
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵

عسگری: از مردم عذرخواهی می‌کنم؛با این شرایط گرفتن سهمیه المپیک شاهکار است

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: من نیز از نتایج راضی نیستم اما اگر شرایط به همین شکل باشد در المپیک بعدی هم مدالی نخواهیم داشت.
عسگری: از مردم عذرخواهی می‌کنم؛با این شرایط گرفتن سهمیه المپیک شاهکار است
آفتاب‌‌نیوز :

فریبرز عسگری پس از حذف میرهاشم حسینی، نماینده ایران از تکواندوی المپیک توکیو اظهار داشت: دیروز توضیح دادم که آرمین هادی‌پور مشکل پارگی ACL داشت و جراحان گفته بودند که نباید شرکت کند اما سهمیه به اسم بود. دو گزینه داشتیم یکی اینکه او را خط بزنیم و دوم از شانس ۵۰ درصدی خود استفاده کند و سعی کردیم. بازی اول توانست ببرد اما بازی دوم پایش یاری نکرد. زانوبندی برای آرمین از خارج از کشور تهیه کرده بودیم که ۶ میلیون هزینه داشت اما در المپیک اجازه ندادند که از آن استفاده کنند و گفتند که باید ساده وارد مسابقه شود.

وی در ادامه افزود: میرهاشم حسینی نیز به بازیکن ازبک باخت که پدیده بود و به فینال رفت. البته هاشم هم حریف دست و پا بسته ای نبود و بازیکن چین تایپه را شکست داد که یک ماه پیش قهرمان آسیا شده بود.

عسگری در پاسخ به این پرسش که پیش‌بینی می‌کرد بازیکن ازبک تا این اندازه خوب کار کند، گفت: واقعا پیش بینی نمی‌کردیم. در مسابقات کسب سهمیه آسیا معمولی بود و قبلا به نمایندگان ایران باخته بود. امروز روزش بود و عالی کار کرد.

وی در مورد اینکه حسینی پس از باخت برابر نماینده ازبکستان صلابت لازم را نداشت، تاکید کرد: طبیعی است. فشار سنگین است و ورزشکار مطمئن نیست به فینال می‌رود یا نه. من خودم سه ساعت با او صحبت کردم که به شرایط برگردد و آماده میدان شود. به هر حال مسابقه است و یک سر برد و یک سر باخت دارد.

سرمربی تیم ملی تکواندو درباره اینکه اگر به گذشته برگردد باز هم همین انتخاب‌ها را خواهد داشت، گفت: انتخاب ها دست ما نبوده است و در پروسه سه ساله امتیاز جمع کردیم و پنج نفر اول جهان سهمیه گرفتند. اکنون هم بی انصافی است بگوییم بچه‌ها خوب نبودند. کرونا به ما آسیب زد و ورزش ایران یک سال تعطیل شد. البته هر چه جلوتر برویم وضعیت خراب‌تر می‌شود چون پول چهار تورنمنت را برای حضور در یک تورنمنت باید بدهیم و برای المپیک یک تورنمت رفتیم که با کمک کمیته ملی المپیک بوده است. اگر دولت مدال می‌خواهد باید کمک کند. بچه‌های ما جنگنده هستند اما وقتی به میدان مسابقه نروند، افت می‌کنند.

عسگری در مورد نقش مدیریت در فدراسیون در فراهم کردن شرایط گفت: مدیریت موظف است شرایط را برای و ورزشکار و مربی فراهم کند. مدیریت اگر منابع در اختیارش باشد، امکانات را فراهم می‌کند.

وی در مورد اینکه آینده را چگونه می‌بیند، تصریح کرد: باید برگردیم ببینیم شرایط فدراسیون چگونه است و من را می خواهند یا نه. اما هر کسی انتخاب می‌شود باید سه سال حمایت شود.

سرمربی تیم ملی تکواندو در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه خودش تمایل دارد به همکاری با فدراسیون ادامه دهد یا خیر تصریح کرد: من کارم این است و مربی هستم‌. یا در ایران کار می‌کنم یا به خارج از کشور می‌روم و اگر هیچکدام از آنها هم نشد در یک باشگاه ورزشی فعالیت می‌کنم.

عسگری در مورد این که از عملکرد شاگردانش در بازی‌های المپیک توکیو راضی بوده است یا خیر گفت: دلم می‌خواست با دست پر برگردیم و روی یک مدال حساب می‌کردیم که این اتفاق رقم خورد. واقعا تکواندو جنگ لحظه‌ها است. من هم راضی نیستم. دلم می‌خواست با مدال برگردیم اما چیزی کم نگذاشتم و سه سال هفته‌ای یک شب به خانه رفتم و وجدانم راضی است. مردم حق دارند ناراحت باشند و از آنها عذرخواهی می‌کنم.

عسگری در مورد آینده تکواندوی ایران گفت: با این شرایط سهمیه المپیک بعدی را بگیریم شاهکار کرده‌ایم اما با این شرایط مدال نخواهیم داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین