کد خبر: ۷۱۹۵۰۱
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶

رکورد خراسان جنوبی‌ها در ثبت ازدواج‌ها / میانگین سن ازدواج چند است؟

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی در حوزه ازدواج رکورد شکست، گفت: در سه ماهه امسال، میانگین سن ازدواج مردان در خراسان جنوبی ۲۷ سال و بانوان ۲۱.۱ سال بوده است.
رکورد خراسان جنوبی‌ها در ثبت ازدواج‌ها / میانگین سن ازدواج چند است؟
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا مهرآور اظهار کرد: نرخ ازدواج پارسال در خراسان جنوبی ۸.۷ درصد بوده که این رقم در کشور ۶.۸ درصد است و از این نظر خراسان جنوبی رتبه دوم کشوری است.

وی با بیان اینکه نرخ ازدواج در سه ماهه نخست امسال در استان بیش از ۱۸ درصد افزایش یافت، افزود: در این مدت، ۲۱۹۴ واقعه ازدواج در استان به ثبت رسیده که از این تعداد ۱۴۷۳ واقعه در مناطق شهری و ۷۲۱ واقعه در مناطق روستایی است.

مهرآور ادامه داد: در سه ماهه امسال، میانگین سن ازدواج مردان در خراسان جنوبی ۲۷ سال و بانوان ۲۱.۱ سال بوده است.

وی گفت: در بیش از ۸۱ درصد ازدواج‌های ثبت شده در سه ماهه نخست امسال زوج بزرگتر از زوجه، در ۱۱ درصد ازدواج‌ها زوجین هم سن بوده و در ۷.۶ درصد ازدواج‌ها نیز زوجه از زوج بزرگتر بوده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی افزود: در سال ۹۹، شهرستان درمیان با ۲۹.۲ درصد بیشترین رشد ازدواج و نهبندان با ۳.۵ درصد، کمترین رشد ازدواج را در استان داشت.

مدیرکل برنامه ریزی و توسعه جوانان وزارت ورزش و جوانان چندی پیش به بیان آمار افزایش ازدواج به تفکیک استان‌های کشور در سال ۹۹ پرداخت و گفت: طی سال ۹۹ استان خراسان جنوبی بیشترین میزان ازدواج نسبت سال قبل خود را داشت و در حدود ۱۷.۲ درصد آمار ازدواج در این استان افزایش داشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین