کد خبر: ۷۱۹۵۰۴
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳

عامل ترور رئیس جمهور مالی، "در بازداشت جان باخت"

فرد مهاجم در صحنه جرم دستگیر و توسط نیروهای سرویس اطلاعات مالی بازداشت شد. در جریان تحقیقات، وضعیت جسمانی این مظنون وخیم شد و به بیمارستان منتقل شد اما متاسفانه جان باخت.
عامل ترور رئیس جمهور مالی،
آفتاب‌‌نیوز :

دولت کشور مالی اعلام کرد، مردی که به تلاش برای کشتن رئیس جمهور کنونی و رهبر دو کودتای اخیر در مالی متهم شده بود، در بازداشت جان باخت.

به نوشته روزنامه دیلی‌ میل، این مظنون که هویتش فاش نشده، به دنبال تلاش برای ترور عاصمی گویتا، رئیس جمهور کنونی مالی در مقابل مسجد اعظم باماکو در روز سه‌شنبه بازداشت شد.

دولت مالی در بیانیه‌ای گفت: در جریان تحقیقات، وضعیت جسمانی این مظنون وخیم شد و به بیمارستان منتقل شد اما متاسفانه جان باخت.

در ادامه این بیانیه آمده است: دستور کالبدشکافی فورا صادر شده تا علت مرگ مشخص شود.

براساس گزارش خبرنگار خبرگزای فرانسه، روز سه‌شنبه پس از نماز عید قربان مردی مسلح به یک چاقو به گویتا حمله کرد.

محافظان امنیتی گویتا فورا وی را از محل دور کردند و گویتا سپس در تلویزیون دولتی حاضر شد و اعلام کرد که حالش کاملا خوب است و این حمله را کم اهمیت جلوه داد.

وی گفت: این بخشی از رهبر بودن است. همیشه افراد یاغی و شورشی وجود دارند. همیشه افرادی هستند که قصد بی‌ثبات کردن اوضاع را دارند.

فرد مهاجم در صحنه جرم دستگیر و توسط نیروهای سرویس اطلاعات مالی بازداشت شد. به گفته منبعی که خواست نامش فاش نشود، این مظنون هرگز در مقابل مقامات قضایی حضور نیافت.

هویت این مظنون فاش نشده اما گفته می‌شود که وی یک معلم بوده است.

دادستان‌ها تحقیقاتی را در این خصوص آغاز کردند.

دولت مالی روز یکشنبه تاکید کرد، مرگ این مظنون مانعی برای ادامه تحقیقات نیست به ویژه اینکه اطلاعات و اسناد اولیه جمع‌آوری شده نشان می‌دهند که این مظنون یک عنصر مجرد و منفرد نبوده است.

این حمله در بحبوحه ماه‌ها ناآرامی سیاسی در مالی رخ داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین