کد خبر: ۷۱۹۵۲۴
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴

سیمان و میلگرد گران شده/ مردم نمی‌توانند بیشتر از نیم کیلو میوه بخرند

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از طولانی شدن رسیدگی به جزییات طرح دو فوریتی الزام دستگاه‌های اجرائی جهت پاسخگوئی به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان گفت که مسائل مهمتری در کشور از اصلاح آیین نامه وجود دارد که بارزترین آن گرانی های اخیر است.
سیمان و میلگرد گران شده/ مردم نمی‌توانند بیشتر از نیم کیلو میوه بخرند
آفتاب‌‌نیوز :

صدیف بدری در جلسه علنی امروز (دوشنبه) و در جریان بررسی طرح دو فوریتی الزام دستگاه‌های اجرائی جهت پاسخگوئی به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان در تذکری اظهار کرد: مسائل مهمتری در کشور از اصلاح آیین نامه وجود دارد که بارزترین آن گرانی های اخیر است. هر روز شاهد افزایش قیمت کالاهای اساسی هستیم که این روزها گرانی ها به سیمان و میلگرد و حتی میوه رسیده که مردم نمی توانند بیشتر از نیم کیلو میوه بخرند.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت سیمان به کیسه‌ای بیش از ۱۰۰ هزار تومان رسیده که در بازار هم پیدا نمی‌شود، طبق اظهارات مسئولان مربوطه ۱۵ تا ۲۰ نفر دلال در بازار قیمت سیمان را تعیین‌ می کنند آن هم در شرایطی که تولید سیمان بیش از نیاز داخلی است و مشخص نیست چرا سیمان گران شده است.

نماینده اردبیل همچنین با تاکید بر اینکه باید فکر اساسی برای موضوع آب کشور کرد، گفت: ممکن است مسائل خوزستان در استان های دیگر هم رخ دهد پس باید فکری اساسی درباره موضوع آب کرد. باید پیش‌بینی دقیق و مطالعات مناسبی درباره اقلیم کشور و بارش‌ها داشته باشیم، پیشنهاد می‌کنم مرکز پژوهش‌ها با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و کمک از کارشناسان خارجی مطالعات بسیار دقیقی در این باره داشته باشند از جمله اینکه آب از دریای خزر به دریای عمان و خلیج‌فارس با احداث کانالی ویژه ای انتقال یابد.

بدری تاکید کرد که انتظار از مجلس انقلابی رسیدگی به مسائل کلان است. هیات رییسه اولویت های کشور را در دستور رسیدگی مجلس قرار دهد. اکنون ۳۰۰ طرح در اولویت اعلام وصول از سوی هیأت رئیسه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین