کد خبر: ۷۱۹۵۶۳
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵

۱۲ هزار و ۴۶۰ زندانی مجرد داریم

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز گفت: عمده تلاش ما بر این است که در خدمت خانواده‌های زندانیان باشیم.
۱۲ هزار و ۴۶۰ زندانی مجرد داریم
آفتاب‌‌نیوز :

جبار باقری در جلسه مجمع عمومی انجمن حمایت زندانیان مرکز که صبح امروز(دوشنبه) ۴ مردادماه در مرکز آموزش منطقه ۷ سازمان زندان ها برگزار شد، گفت: عمده تلاش ما بر این است که در خدمت خانواده های زندانیان باشیم. امسال نه به مثابه سالهای قبل بلکه متفاوت تر از سال‌های قبل در ماه مبارک رمضان بیش از دو هزار خانواده زندانی توسط مراجع مسئول در کشور مورد بازدید قرار گرفتند که تدبیر رییس سازمان زندان‌ها بود و دستاورد بزرگی است‌.

وی افزود: رییس سازمان زندان‌ها بر دو رویکرد اشتغال و خانواده زندانیان تاکید داشتند که ما هم به تبع ایشان این امر را پیگیری کردیم.

باقری یادآور شد: در سال ۹۹، بیش از ۳۸۰۰ مورد مستمری برای خانواده ها در نظر گرفته شد و ۶۳۰ دانش آموز تحت پوشش انجمن قرار گرفتند. همچنین بیش از سه میلیارد تومان به خانواده زندانیان توسط خیرین و... داده شد که فکر نمی کنم کار مهمی انجام دادیم و قطعا بیشتر از اینها می شود کار کرد.

باقری تصریح کرد: به تعداد همان چند هزار نفر زندانی، خانواده هایشان تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان قرار گرفتند و در یک اقدام بسیار بسیجی وار و انقلابی و با همراهی روسای زندان ها، در طرح پوشش حداکثری با زندانی ها صحبت کردیم که آیا نیازمند هستند و حدود ۱۱ هزار نفر اعلام نیاز کردند و اطلاعات طبقه بندی شد و مشخص شد که بیش از ۴ هزار نفر از آنها مربوط به استانهاست و بیش از ۵ هزار نفر مربوط به تهران بود که باید تحت پوشش قرار می گرفتند.

وی ادامه داد: درآمدها و خدمات رسانی به خانواده زندانیان رشد قابل توجهی داشته است ولی ایده آل نیست. کمک اشخاص حقیقی مانند خیرین با وجود کرونا بسیار خوب بود و ما را شرمنده کردند و بیشترین رشد در زمینه کمک را از اشخاص حقیقی داشتیم ولی در حوزه اشخاص حقوقی مانند سازمان زندان ها کمک ها کم بود و کمترین کمک به انجمن حمایت را کردند و انشاالله سال ۱۴۰۰ شاهد رشد در این بخش باشیم.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز گفت: ۱۲ هزار و ۴۶۰ زندانی مجرد داریم که در دستور کار ما نیست که تحت پوشش قرار گیرند.

باقری ادامه داد: در حوزه اشتغال هم خدمات خوبی انجام شد و برای ۳۸۰ نفر از خانواده زندانیان اشتغال و آموزش ایجاد شد. همچنین در داخل زندان درصددیم کارگاه ایجاد کنیم.

وی افزود: در سال ۹۹ در حوزه درآمدها نسبت به سال ۹۸ قریب به ۵۰ درصد رشد داشتیم و در زمینه کمک به زندانی قریب به ۸۰ درصد نیز رشد داشتیم.

در پایان این جلسه، دونفر به عنوان بازرس انجمن حمایت زندانیان مرکز انتخاب شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین