کد خبر: ۷۱۹۵۷۹
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۵

ابراز نگرانی مقامات آمریکا درباره تحولات تونس

مقامات آمریکایی روز دوشنبه به وقت محلی با ابراز نگرانی درباره تحولات تونس اعلام کردند که آمریکا خواستار آرامش و حمایت از تلاش های تونس برای حرکت به سمت جلو براساس اصول دموکراتیک است.
ابراز نگرانی مقامات آمریکا درباره تحولات تونس
آفتاب‌‌نیوز :

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت درباره تحولات در تونس نگران هستیم در حالیکه مقامات تونس در تلاش برای ثبات بخشیدن به اقتصاد و مقابله با افزایش شیوع کووید ۱۹ و بهبود سطح زندگی برای همه هستند.

وی با بیان اینکه واشنگتن از طریق کاخ سفید و وزارت خارجه در تماس با سران تونس است، گفت که خواستار آرامش و حمایت از تلاش های تونس برای حرکت به سمت جلو براساس اصول دموکراتیک هستیم.

ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز روز دوشنبه به وقت محلی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد واشنگتن تحولات تونس را به‌ دقت زیر نظر دارد.

وی گفت ما با مقام‌های دولت تونس در تماس هستیم و تاکید کردیم که راهکارهای مشکلات اقتصادی و سیاسی تونس باید بر اساس اصول قانون اساسی، دموکراسی، حقوق بشر و آزادی باشد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد از همه طرف‌های تونسی می‌خواهیم از اقداماتی که به گفتگوی دموکراتیک آسیب زده یا منجر به خشونت می‌شود، دوری کنند.

وی با ابراز نگرانی از گزارش‌ها درباره بسته شدن دفاتر رسانه‌ای،آزادی بیان و حقوق شهروندان اظهار داشت تونس نباید دستاوردهای دموکراتیک خود را ازبین ببرد.

"قیس سعید" رییس جمهوری تونس با صدور حکمی به مدت یک ماه منع رفت و آمد شبانه اعمال کرد که بر اساس آن از امروز از ساعت ۲۱ تا ۶ صبح به مدت یک ماه در تونس منع رفت و آمد برقرار خواهد بود.

ریاست جمهوری تونس همچنین هرگونه تجمع بیش از سه نفر در جاده های عمومی و میدان ها را ممنوع کرده است.

برقراری حکومت نظامی در تونس پس از آن روی می دهد که سعید علاوه بر تعلیق فعالیت پارلمان، لغو مصونیت نمایندگان، "هشام المشیشی" نخست وزیر را از مقام خود برکنار کرد.

رییس جمهوری تونس گفت که تصمیم گرفتم قوه مجریه را با کمک نخست وزیری که خودم تعیین می کنم، اداره کنم.

این تصمیم به دنبال اعتراض روز یکشنبه تونس و دیدار سعید با فرماندهان نظامی و امنیتی گرفته شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین