کد خبر: ۷۱۹۶۱۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
روایت "میدل ایست ای" از نارضایتی شهروندان خوزستان؛

"اعتراض ما کاملا مسالمت‌آمیز بود؛ فقط آب می‌خواهیم"

علی می‌گوید:"چرا باید در استانی که رود کارون را در خود جای داده با کمبود آب مواجه باشیم؟ ما از این وضعیت خسته شده‌ایم. به عنوان یک جوان بدون شغل چگونه می‌توانم زندگی کنم؟ چرا هیچکس به ما توجهی نمی‌کند".
آفتاب‌‌نیوز :

بحران آب در استان خوزستان در طول چندین سال اخیر تشدید شده و تمام ابعاد زندگی اجتماعی مردم این استان را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ سایت تحلیلی "میدل ایست آی" در گزارشی تحلیلی تحت عنوان "خشم در خوزستان نتیجه دهه‌ها بی‌توجهی به مشکلات این استان است" به روایت مستقیمی از گلایه‌ها و اعتراضات مردم ساکن این استان پرداخته است.

"علی" ۲۱ ساله پسر جوان بیکاری است که می‌گوید در خوزستان نمی‌تواند حتی به عنوان یک کشاورز شغلی پیدا کند. او می‌گوید کمبود آب، کشاورزی را در این استان نفت خیز نابود ساخته است.

علی می‌گوید:"چرا باید در استانی که رود کارون را در خود جای داده با کمبود آب مواجه باشیم؟ ما از این وضعیت خسته شده‌ایم. به عنوان یک جوان بدون شغل چگونه می‌توانم زندگی کنم؟ چرا هیچکس به ما توجهی نمی‌کند".

"میدل ایست آی" در ادامه می‌نویسد: "علی که ساکن اهواز در استان خوزستان است یکی از افراد بسیاری است که از بحران آب رنج می‌برند. "احمد" جوان ۱۹ ساله در ماهشهر می‌گوید: "مردم در تهران نمی‌توانند حتی یک هفته با وضعیت زندگی در خوزستان دوام بیاورند. دمای هوا اینجا ۵۰ درجه سانتی‌گراد است با رطوبت بالا. ما اینجا آب نداریم. ما برای آشامیدن باید بطری آب خریداری کنیم. آب با تانکر به روستا‌های استان انتقال می‌یابد".

"نعیم" ۲۹ ساله از ایذه ضمن انتقاد از نوع برخورد با معترضان به کم آبی، گفت: اعتراض ما کاملا مسالمت‌آمیز بود. ما اسلحه‌ای نداشتیم. ما حتی سنگ و چوب هم نداشتیم. ما فقط شعار دادیم که آب می‌خواهیم".

"عادل" از دزفول می‌گوید:"در طول هشت سال جنگ با عراق این استان ویران شد. از مسئولان می‌خواهم فکری به حال مشکلات این استان کنند. بحران آب مسئله کوچکی نیست".

گفتنی است که در جریان اعتراضات خوزستان چندین نفر کشته و ده ها نفر نیز بازداشت شده اند. همچنین در برخی استان ها از جمله لرستان، اصفهان، تبریز، کرمانشاه، کردستان، یزد و تهران نیز تجمعاتی در حمایت و همبستگی با مردم خوزستان برگزار شد. بسیاری از چهره های هنری، ورزشی و فعالان سیاسی و ... نیز با صدور بیانیه و ... حمایت خود را از مردم خوزستان اعلام کرده و خواستار رسیدگی به مشکلات این استان شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
اهوازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
12
3
نمایندگان مجلس خبرگان ، نمایندگان مجلس شورا ، ائمه جمعه ، فعالان محیط زیست ، دانشگاهیان و بسیاری از نخبگان خوزستان از سالها قبل اعتراضات خود را بیان کردند.
خروس بی محل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
1
11
ماجرای کمبود شدید آب در خوزستان ، اصفهان و... مربوط به امروز و دیروز نیست. برگردید به مصوبات چندین سال قبل برای انتقال آب به یزد، رقسنجان، قم و ...! از طرفی دیگر چه کسانی مجوز کاشت 90 هزار هکتار برنج را در خوزستان صادر کرده اند؟ چه کسانی مجوز خشکاندن هورالعظیم و هورالهویزه را داده اند؟ مسئولین مردم را به لبه اعتراض سوق می دهند. این بازی خطرناکی است.
کارمند ساده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
14
1
این است مدیریت تکنوکرات که از روی دست دیگران یعنی آموزش غربی می خواهند توسعه بیاورند درست مثل ماهتیر محمد در مالزی ؛ این غلط است ما نیاز به آموزش فن سالار در آموزش عالی داریم تا هم مدیران خوب و خداشناس بیاورند و هم عدالت در کنار توسعه و بدانند که در نظام ولایت مطلقه فقیه پست یک وضعیت ی است که باید برای آخرت جمع کرد نه دنیا و نجومی بگیران.... این همان فن سالاری در علم است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
0
9
خوزستان تشنه هستی و تشنه تر خواهی شد اگر مدیریت آب نباشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
0
0
فیلماش رو بزارید تا مشخص بشه مسالمت امیزه یا نه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین