کد خبر: ۷۱۹۷۷۸
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷

یک ربات دو پا موفق به دویدن مسافتی ۵ کیلومتری شد

ربات دوپای "کیسی"(Cassie) که متعلق به دانشگاه ایالتی اورگن است اکنون توانایی جدیدی کسب کرده است:‌ دویدن
یک ربات دو پا موفق به دویدن مسافتی ۵ کیلومتری شد
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از نیواطلس، این ربات برای نشان دادن توانایی خود مسافتی پنج کیلومتری را برای اولین بار دوید.

سازندگان این ربات دوپا در سال ۲۰۱۷ از آن رونمایی کردند در آن زمان "کیسی"‌ قادر بود با سرعتی ثابت حرکت کند. این ربات براساس رباتی به نام آتریاس(Atrias) که سازندگان "کیسی" پیش از این ساخته بودند ایجاد شد با این تفاوت که پاهای قابل چرخش به آن اضافه شد و سیستم الکترونیکی آن نیز پوشانده شد تا بتواند در شرایط بارانی و برفی در محیط‌های خارجی حرکت کند.

از آن زمان تاکنون محققان از یادگیری ماشینی استفاده کردند تا به "کیسی" توانایی‌ جدید دویدن را بیاموزند. "کیسی"‌ با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری عمیق و پاهای شترمرغ مانندش حرکت می‌کند و حالت عمودی خود را هنگام حرکت حفظ می‌کند.

یش گودس(Yesh Godse)، یکی از سازندگان این ربات می‌گوید: یادگیری عمیق روشی قدرتمند است که ربات را قادر به دویدن، پریدن، راه رفتن و بالا رفتن از پله‌ها می‌کند.

دویدن ویژگی جدیدی در دنیای ربات‌ها نیست. ربات شرکت هوندا از سال ۲۰۰۴ تاکنون دارای قابلیت دویدن با سرعت ۳.۷ مایل بر ساعت است و ربات‌های دیگری نیز با چنین قابلیتی وجود دارند اما این اولین باری است که یک ربات دوپا چنین مسیر طولانی را می‌دود.

"کیسی"‌ پنج کیلومتر از محوطه‌ی دانشگاه اورگن را در ۵۳ دقیقه و ۳ ثانیه دوید. اگرچه این ربات نتوانست تمام مسیر را به طور ثابت بدود و در پی گرم شدن بیش از حد رایانه‌هایش دوبار به زمین خورد و چندین بار طی مسیر استراحت کرد.

به گفته‌ی محققان این اولین باری است که یک ربات دو پا پنج کیلومتر کامل را می‌دود. البته حرکت این ربات با راه رفتن آغاز شد و در طی حرکت به کمک نیز احتیاج داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین