کد خبر: ۷۱۹۷۸۹
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴

ورود سامانه بارشی به کشور/ کاهش دما تا ۱۲ درجه در برخی نقاط

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت از ورود سامانه بارشی به کشور طی امروز (۶ مرداد ماه)‌ وکاهش دما تا ۱۲ درجه سانتیگراد در شمال کشور خبر داد.
ورود سامانه بارشی به کشور/ کاهش دما تا ۱۲ درجه در برخی نقاط
آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیائیان در گفت وگو با ایسنا افزود: امروز(۶ مردادماه) با ورود سامانه بارشی از شمال غرب و شمال به کشور روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه (۶، ۷ و ۸ مرداد ماه) در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، کردستان، زنجان، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش باران، وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

وی افزود: شدت بارش امروز و فردا (۶ و ۷ مردادماه) در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان خواهد بود. شنبه و یکشنبه (۹ و ۱۰ مردادماه) در برخی مناطق گیلان، مازندران، ارتفاعات گلستان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و شمال کردستان، زنجان و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان وقوع رگبار پراکنده رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیائیان از امروز تا آخر هفته (۶ تا ۸ مردادماه) در شمال شرق، شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد. در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل و شرق خراسان جنوبی با طوفان گرد و خاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا همراه خواهد بود.

وی اضافه کرد: امروز(۶ مردادماه) سرعت وزش باد در جنوب غرب کشور افزایش می‌یابد، از این رو خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا در خوزستان و غرب ایلام دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: از امروز تا آخر هفته (۶ تا ۸ مردادماه) در شمال غرب، سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شمال شرق کشور دمای هوا بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد و از پنجشنبه (۷ مردادماه) در سایر نقاط کشور کمی از گرمای هوا کاسته می‌شود.

ضیائیان افزود: طی پنج روز آینده شرق دریای عمان و از امروز تا پنجشنبه (۶ تا ۷ مردادماه) دریای خزر و پنجشنبه شمال خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران پنجشنبه (۷ مردادماه) صاف در بعد از ظهر نیمه ابری و وزش باد و احتمال بارش پراکنده با بیشترین و کمترین دمای ۳۶ و ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان پایتخت پس فردا (۸ مرداد ماه) صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد خواهد بود و دمای هوا در گرم‌ترین و خنک ترین زمان به ۳۵ و ۲۴ درجه سانتیگراد می‌رسد.

ضیائیان در پایان اظهار کرد: طی امروز و فردا (۶ و ۷ مردادماه) اهواط با بیشینه دمای ۵۱ و ۴۸ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با بیشترین دمای ۲۱ و ۱۸ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور پیش‌بینی‌ می‌شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین