کد خبر: ۷۱۹۸۲۵
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳

بوی تعفن آب برخی مناطق اهواز را کلافه کرده است

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: در بازرسی‌ها در برخی مناطق غرب اهواز از جمله پردیس و ملاشیه، بوی تعفن آب مکررا از سوی کارشناسان بهداشت گزارش شده است.
بوی تعفن آب برخی مناطق اهواز را کلافه کرده است
آفتاب‌‌نیوز :

 مهران احمدی‌بلوطکی گفت: تاکنون طغیان یا اپیدمی بیماری در پی تنش آبی در حوزه غرب اهواز نداشته‌ایم. در مقاطعی در برخی از حوزه‌های روستایی مواردی از مراجعه با علائم بیماری هپاتیت A داشتیم، اما تاکنون موارد تشخیص قطعی التور یا هپاتیت A نداشته‌ایم.

او با بیان اینکه در فصل گرما بیشتر نگران بروز بیماری‌های روده‌ای، گوارشی و بیماری‌های پوستی هستیم، افزود: مکررا اعلام کرده‌ایم به جز کم آبی، بحث سلامت آب نیز برای ما مهم است. هر چند وضعیت آب شهری نسبت به روستایی بهتر است، اما همچنان نگرانی‌های ما در حوزه آب روستایی در میزان کلر باقیمانده، کدورت آب و آلودگی میکروبی جدی است.

احمدی‌بلوطکی با بیان اینکه در زمینه آب شهری نیز در نقاط مختلف مشکلاتی داریم، اظهار داشت: در بازرسی‌ها در برخی مناطق غرب اهواز از جمله پردیس و ملاشیه، بوی تعفن آب مکررا از سوی کارشناسان بهداشت گزارش شده است. شهروندان نیز در این خصوص شکایت‌های زیادی داشته‌اند.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به اینکه انتظار می‌رود شرکت آبفا با جدیت بیشتری در این خصوص به ویژه در مورد آب شهری و توجه به شکستگی‌های سیستم لوله‌کشی آبرسانی شهری اهواز یا انشعابات غیرمجاز ورود کند و این موارد را ساماندهی کند، تصریح کرد: در فصل گرما احتمال بروز بیماری‌های مختلف به ویژه بیماری‌های گوارشی در پی آلودگی آب مطرح است و در این فصل، در صورت رعایت نشدن نکات بهداشتی و نرسیدن آب سالم به دست شهروندان، احتمال بروز بیماری‌های گوارشی وجود دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین