کد خبر: ۷۱۹۸۴۶
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷

کلاهبرداری ۱۳۰ میلیارد تومانی با فروش خودرو

فرماندهی انتظامی استان بوشهر ازشناسایی دستگیری باند ۱۰نفره کلاهبرداران خرید و فروش خودرو به ارزش ۱۳۰ میلیارد تومان در شهرستان جم خبر داد.
کلاهبرداری ۱۳۰ میلیارد تومانی با فروش خودرو
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ حیدر سوسنی اظهار کرد: در پی دریافت اخباری مبنی بر کلاهبرداری از طریق خرید و فروش حواله های خودرو در شهرستان «جم»، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: در پی تلاش‌های کارگاهان پلیس آگاهی مشخص شد افرادی با تشکیل بنگاه معاملاتی غیر رسمی خرید و فروش خودروهای ایرانی، با سو استفاده از تورم بازار در مدتد ۲ سال گذشته تاکنون با تنظیم قرادادهای سوری مبالغی از متقاضیان اخذ و به حساب شخصی خود واریز و تعهد می‌کردند خودرو را به صورت حواله‌ای در مدت زمان ۳ الی ۴ ماه تحویل مشتریان دهند.

سوسنی با اشاره به اینکه این باند کلاهبرداری به قصد فریب شهروندان در ابتدا به تعهد خود عمل کرده و پس از کسب اعتماد عمومی نسبت به ثبت نام مجدد مشتریان اقدام می‌کردند افزود: بعد از گذشت چند ماه و در پی نوسان قیمت خودرو و همچنین تغییر نحوه واگذاری خودرو از سوی شرکت‌های خودرو ساز، متهمان به تعهدات خود عمل نکرده و مبالغ هنگفتی را از این طریق کسب می‌کنند.

وی با بیان اینکه با تلاش ماموران پلیس آگاهی شهرستان تعداد ۱۰ نفر از اعضای این باند دستگیر شده اند تصریح کرد: در همین ارتباط از ۴۸۰ شهروند جمی برای خرید و فروش ۷۲۰ دستگاه خودرو به ارزش ۱۳۰ میلیارد تومان کلاهبرداری صورت گرفته و هیچ گونه خودروی نیز به مالکین تحویل داده نشده است.

این مقام انتظامی اضافه کرد: همه افراد دستگیر شده این باند کلاهبرداری پس از تشکیل پرونده و تکمیل تحقیقات برای سیر مراحل قانونی تحویل راجع قضایی شدند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان بوشهر، سرهنگ سوسنی از شهروندان خواست، هرگونه معاملات خودرویی خود را پس از استعلام از پلیس های راهور و آگاهی در بنگاه‌های معاملاتی معتبر ثبت کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین